Az én oldalam - Naplóm

Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje
http://teveclub.hu/naplo/
Kubi a Renaultnál!

Ahogy azt sejteni lehetett, a BMW-Sauber lengyel versenyzője szerződést kötött a Renault-val, melynek értelmében a következő szezont már a franciáknál kezdi meg.

Az idén végén a BMW kiszáll a Forma-1-ből, és jövőre semmilyen formában, még motorszállítóként sem fog részt venni a világbajnoki küzdelmekben.

A BMW-Sauber lengyel pilótája úgy döntött távozik, és nem él a lehetőséggel, vagyis nem kíván a jogutódnál a versenyezni, ami továbbra sem kapta meg a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) az induláshoz szükséges engedélyt.

Kubica már az elején elmondta, mindenféleképpen egy gyári csapathoz szeretne szerződni, mely biztos lábakon áll, és biztosított a jövője a királykategóriában.

Robert végül úgy döntött, hogy a Renault ajánlatát fogadja el. A kérők között szerepelt többek között a Toyota is.


Robert Kubica: Nagyon boldog vagyok, hogy a 2010-es szezonban csatlakozhatok a Renault csapathoz. Úgy érzem, hogy különleges kapcsolatom van a csapattal, mert 2005-ben megnyertem a World Series by Renault sorozatot.

R.B: Ez megadta nekem a lehetőséget, arra, hogy a barcelonai pályán náluk tesztelhessek, melynek következtében debütáltam a Forma-1-ben.

R.B: Úgy gondolom, hogy a Renault egy nagyon erős, és barátságos csapat. Nagyon motivált és optimista vagyok, hogy együtt közösen ott lehetünk jövőre a mezőny elején, és remélhetőleg harcban lehetünk a világbajnoki címért.

Bob Bell, a Renault csapatfőnöke: A Renault mindig is arra törekedett, hogy erős, tehetséges versenyzői legyenek a csapatnál.

B.B: Robert Kubica tökéletesen megfelel az elvárásainknak, aki 2006 óta a látókörünkben volt, és figyeltük őt. Ő egyike generációjának egyik legtehetségesebb versenyzőjének, akivel sikeresek lehetünk jövőre.


Robert Kubica

Robert Kubica az első kelet-európai versenyző, aki Formula1-es futamot tudott nyerni. Tizenegy évesen kezdett gokartozni. Kétszer nyerte meg a lengyel bajnokságot. 2000-ben tesztpilótaként kezdte profi pályafutását a Formula Renault-nál.

2005-ben megnyerte a World Series by Renault sorozatot, ami kiváló ajánlólevélnek bizonyult a Formula1-be. Az év végén már a Renault Forma1-es autóját tesztelhette. 2006-ban szerződtette a BWM Sauber harmadik számú versenyzőnek. Még ebben az évben lehetőséget kapott. Jacques Villeneuve szezon közben távozott, így Kubica bemutatkozhatott az elitkategóriában. A Magyar Nagydíjon a hetedik lett, de később kizárták, mivel a megengedettnél könnyebb autóval teljesítette a viadalt. Monzában parádés versenyzést bemutatva felállhatott a dobogó alsó fokára.

A Montrealban (2007) bekövetkezett balesete a sportág egyik leghorrorisztikusabb bukása volt. Jarno Trulli-val csatázott, majd elvesztette uralmát autója felett, ezt követően jóval kétszáz kilométeres sebesség felett, a földtől elemelkedve frontálisan a betonfalnak csapódott, majd átpördült a pálya másik oldalára. Szerencsére csak kisebb sérüléseket szenvedett, egy futamot kellett kihagynia.

Egy évvel később sokkal szebb emlékekkel távozott Kanadából. Kihasználva Hamilton és Räikönnen bokszutcai afférját, megnyerte a futamot és ezzel be is jelentkezett a világbajnoki címre. Több versenyt már nem sikerül nyernie, de rendszeresen a pontszerzők között végzett. A Nürburgringen és Monzában harmadik, míg Japánban a második helyet szerezte meg. Az évad hajrájában már nem tudott beleszólni a végküzdelembe, negyedikként végzett Kimi Raikönen-nel holtversenyben.

Az idei bajnokság eddig óriási csalódás neki is és a BMW-nek is. A német autógyár be is jelentette, hogy jövőre kiszáll a sportágból.







© Napfolt Kft. - Médiaajánlat

 

TeveClub a facebookon
© Napfolt Kft. - Médiaajánlat