Az én oldalam - Naplóm

Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje
http://teveclub.hu/naplo/
Minecraft

A Minecraft egy sandbox open world (nyílt játékterű) stílusú videojáték,[13 AL][14 AL] amit eleinte a svéd származású Markus "Notch" Persson fejlesztett, később az általa alapított cég, a Mojang, amit 2014-ben felvásárolt a Microsoft.

A játék neve is tükrözi a játék lehetőségeit, ami nagyban különbözik a többi játéktól. A Mine a bányászást, a Craft a barkácsolást jelenti, ami nem csak hogy a játék világában megtalálható bányákat, és az eszközök barkácsolását jelenti, hanem azt is, hogy a játékos szabadon változtathatja a teret az új blokkok kitörésével, bányászásával, illetve a lerakásával, barkácsolásával. Ezzel ugyanis megreformálta az eddigi videójátékipart.

A Minecraft elérhető mindenkinek 23.95€[15 AL]-ért (ez kicsit több, mint 7500Ft). Vásárlás után, az egyjátékos és többjátékos játékmódok játszhatóak az önálló indító letöltésével. A klasszikus Minecraft available to play ingyenesen játszható. A hivatalos demó szintén ingyenes, de van egy 100 perces időkorlát. A Minecraft fejlesztése 2009. május 10. körül kezdődött, és a teljes játék előrendelései 2009. június 13-án kezdtek elfogadottak lenni. A Minecraft hivatalos megjelenési dátuma: 2011. november 18.. 2014. szeptember 20-án a számítógépes Minecraft lett a legkelendőbb PC-s játék. 2015. június 30-án a számítógépes Minecraft elérte a 20 milliós eladást.

2011. augusztus 16-án, Minecraft: Pocket Edition megjelent a Sony Xperia Play okostelefonra. Azután az exklúzívsága a Sony-val lejárt, mert megjelent az Android eszközökre október 7-én 2169FT-ért, és iOS eszközökre november 17-én 6.99$-ért. 2014. április 2-án a Minecraft megjelent Amazon Fire TV-re. Az összes képességét tartalmazza a Pocket Edition-nek, valamint támogatja a Fire TV vezérlőjét. 2014. december 10-én a Minecraft: Pocket Edition megjelent Windows Phone 8.1-re. 2015. január 10-én a Pocket Edition elérte a 30 milliós eladást.

2012. május 9-én a Minecraft megjelent Xbox 360-ra a Xbox Live Arcade-ban 20$-ért, ahol később minden eladási rekordot megdöntött.

2013. február 11-én megjelent a Minecraft: Pi Edition a Raspberry Pi-re.Ennek alapja a Pocket Edition és ingyenesen elérhető a Mojang által dedikált blogon. A Pi Edition célja, hogy tanulási eszközt adjon a kezdő programozóknak, és a felhasználókat arra biztatják, hogy az API-n keresztül befolyásolják a játékot.

2013. december 17-én a Minecraft megjelent PlayStation 3-ra a PlayStation Store-on 19.99 dollárért. Ez a kiadás szinte megegyezett a Xbox 360 kiadással mellyel együtt fejlesztették.

2014. június 26-án, az Xbox 360-as és PlayStation 3-as kiadások eladásai felülmúlták a számítógépes Minecraft-ét, így a Minecraft meghaladta a 54 millió eladott példányt világszerte, ezzel a 3. legkelendőbb videojátékává vált ebben az időszakban.

A Minecraft megjelent PlayStation 4-re 2014. szeptember 4-én, Xbox One-ra szeptember 5-én, és PlayStation Vita-ra október 14-én.

2014. szeptember 15-én a Mojang AB-t és annak az összes játékát (a Minecraft-ot is) felvásárolta a Microsoft 2.5 milliárd dollárért. 2015. július 29-én a Minecraft megjelent az univerzális Windows 10 platformra a Pocket Edition adaptációjaként.

Tartalomjegyzék

1 Minecraft: Story Mode
2 Játékmódok
2.1 Klasszikus, avagy Classic
2.2 Túlélő
2.3 Kreatív
2.4 Hardcore
2.5 Kaland
2.6 Néző
3 Játékmenet
3.1 Alapdimenziók
4 Állatok
5 Fejlesztés
5.1 Bővíthetőség
6 Fogadtatás
7 Részletek
7.1 Fegyverek
7.2 Páncélok
7.3 Bájital Alapanyagok
7.4 Ételek
7.5 Vöröskő kellékek
7.6 Közlekedési eszközök
8 MineCon
9 Hamisított kiadások
10 Easter eggek
10.1 Calm4
10.2 Kalóz nyelv
10.3 Tökszörny
10.4 Varázskőnyv
10.5 C418 - 11
10.6 Átnevezés
10.7 Mojang logó
11 Jegyzetek
12 További információk

Minecraft: Story Mode

A Minecraft: Story Mode egy a Telltale Games által fejlesztett, epizódikusan megjelenő, point-and-click játék amely a Minecraft világában játszódik. Főszereplőjét Jessenek hívják, őt irányítja a játékos.Jesse a játékos döntése alapján lehet fiú vagy lány is. A játék történései a játékos választásai alapján történnek. A történetet 5+3 epizódra osztották melyek 1-2 havonta jelentek meg. A játék 2015. október 13.-án jelent meg. A történet szerint Jesse-nek és csapatának az a feladata, hogy megsemmisítsék a pusztító Witherstorm-ot. A játékban rengeteg olyan hely és világ tűnik fel, amik eredetileg is jelen vannak a játékban.
Játékmódok

A játéknak jelenleg alapvetően két változata létezik, de az 1.8-as verzióban már három. Ezek között sok a hasonlóság. Mindkettőben egy kvázi-végtelen, 60 000 000X60 000 000 blokkos (több órán keresztül lehet repülni, akkor sem érsz a végére), véletlenszerű világot generál a számítógép, ahol a játékosnak gyakorlatilag teljes szabadsága van, barangolhat, felfedezheti. A világ kockákból áll, anyaguktól függően, mely kockákkal a játékos kapcsolatba léphet: elbonthatja (kibányászhatja), lerakhatja, és kombinálhatja őket. Minden egyes elem erősen stilizáltan jelenik meg - maga a szereplő is.

Elsősorban a játékos kreativitására épít, ugyanis az elemekből jóformán bármi felépíthető, konstruálható. Bár konkrét célja a túlélés, cél lehet a végzetsárkány (ender dragon) és a sorvasztó (wither) legyőzése. A játékban erős a fizikai oldal, különböző elemek segítségével komplex, összetett rendszerek (zsilipek, liftek, ágyúk, zenegépek, számológépek stb.) is építhetők.

A játékot lehet egyedül (Egyjátékos mód), vagy hálózaton keresztül, más játékosokkal együtt (Többjátékos mód) játszani szervereken.

A játékmódot a /gamemode <játékmód/szám> paranccsal lehet átállítani.

Ez a játék nem ingyenes (lásd itt), viszont egyszeri fizetés után a folyamatos frissítésekre is előfizetést kap a megrendelő. Minden komolyabb frissítésben új elemek jelennek meg, melyek izgalmasabbá, változatosabbá teszik a játékot. Vannak oldalak, ahonnan ingyenesen is le lehet tölteni egy-egy verziót, de ezek akár vírusosak is lehetnek, komoly károkat okozhatnak, és az eredeti verziót megkövetelő szerverekre a játékos nem tud felcsatlakozni.
Klasszikus, avagy Classic

Ez a Minecraft első változata, amelyben nagyon kevés blokk van. (az 1.2-ben szám szerint 14.) Nincs "ételcsík", de nem azonos a kreatív móddal.
Túlélő

Túlélő/Survival (kódja:0)

Ebben a játékmódban a játék megmutatja, hogy milyen nehéz túl élni. Éjjelente szörnyek támadnak a játékosra (ha be vannak kapcsolva), aki általuk vagy az éhezéstől meg is sérülhet, akár meg is halhat. Halál után újjászületik a kezdőhelyen vagy kiléphet a főmenübe. A begyűjtött és magánál tartott tárgyak a halála helyén elszórtan a földön maradnak, ahol 5 percig lebegnek, s ha ez idő alatt nem gyűjti össze, azok eltűnnek. Egy parancs létezik arra hogy ne vesszenek el az összegyűjtött tárgyak, melyet a T betűvel a chat-be lehet írni: /gamerule keepInventory true. Ezt visszaállítani a /gamerule keepInventory false paranccsal lehet.

A játékos találkozhat békés mobokkal, melyeket háziasíthat vagy élelmet gyűjthet belőlük. Előfordulhatnak különböző építmények - falvak, erődök, romok -, melyeket nem a játékos hoz létre, hanem a számítógép generál.
Kreatív

Kreatív/Creative (kódja:1)

Ez ahogy a nevében is benne van, csak a kreativitásról szól. A szóköz kétszeres megnyomásával a játékos képes repülni (vagy lezuhanni), illetve a repülés magassága csökkenthető a shifttel. Különféle kódokat lehet használni úgy, hogy a játékos a / gomb lenyomása után írja a kívánt kódot; a segítség például így érhető el: /help <oldal>(1.8 óta lehet /? <oldal> is). A creative módban nincs életerő. A szörnyek ugyan megjelennek a sötétségben (ha be vannak kapcsolva), de általában békésen viselkednek, és a játékos nem sérül akkor sem, ha lávába esik, és akkor se, ha TNT robban mellette. Csak akkor hal meg, ha kizuhan a világból. Kizuhanni a világból úgy lehet, ha a játékos lemegy az alapkőig és azt kiüti. (Egy másik lehetőség az, hogy használja a /kill parancsot.)
Hardcore

Hardcore (kódja:Nincs)

A Hardcore szinte teljesen ugyanaz, mint a Túlélő, annyi különbséggel, hogy ha itt meghal a játékos, nem tud újraéledni. Halál után egyetlen lehetősége a főmenübe való visszalépés, ami a pálya törlésével jár. Jóval nehezebb túlélni, mivel itt a játék automatikusan beállítja a játékmenetet a legnehezebb fokra.
Kaland

Kaland/Adventure (kódja:2)

Ez az 1.3.2-es update egy új játékmódja. Az Adventure lényege, hogy egy kaland világ importálható a játékba. Ebben a módban nem lehet blokkokat lerakni és szétszedni, csakis a hozzá megfelelő tárgyakkal, mint például a csákány.

Parancsa: /gamemode 2
Néző

Néző/Spectator (kódja:3)

Megfigyelő módban lehetőséget kapunk a blokkokon és entitásokon való áthaladásra, láthatjuk a láthatatlan játékosokat, valamint belebújhatunk a mobokba, entitásokba. Ennek ellenére irányítani nem tudjuk őket, de azt látjuk, amit ők.

Parancsa: /gamemode 3 (ez 1.8-ba került be)
Játékmenet

A világ kockákból áll, amelyeket blokkoknak hívunk (eredetileg: block), melyek fölött a játék teljes szabadságot ad, tehát azt tesz a játékos, amit akar. A játékos rendelkezik egy láthatatlan hátizsákkal, egy eszköztárral/inventory-val, ahol 36 különböző tárgyat tárolhat, illetve egy 2×2-es mezőbe e tárgyakat valamilyen sematikus formában letéve barkácsolhat, illetve négy kis mezőben páncélzatot helyezhet fel magára. Ha az illető előállít egy barkácsasztalt, akkor ott már 3×3-as mező van lehetőség a barkácsolásra, így sokkal több lehetséges kombináció létezik, rengeteg különböző tárgyat, eszközt készíthet - kiemelve egy pár fontosabbat: kemence, láda, létra, ajtó, fáklya, balta, kapa, csákány, kard, páncélzat.
Alapdimenziók

Jelenleg 3 dimenzió létezik a játékon belül:

Overworld

maga a világ: ezen kezd a játékos, gyakorlatilag megfelel egy valós Föld-típusú bolygónak. Különböző biomok jöhetnek létre, úgy mint pl. sivatag, óceán, erdő, tisztás, dzsungel (az 1.7 óta rengeteg új biomot hoztak be a játékba). Különböző ellenfelekkel találkozhat az ember éjszaka, vagy barlangok mélyén. (Az ellenfelek - szörnyek - többségének generálásához sötétség szükséges.Ha el szeretnék őket kerülni, világítsuk ki a környéket fáklyával,vagy valamilyen világító tárggyal!)

Az overworld-ön található mobok:

- Zombi: a leggyakoribb, lassú, az emberre közvetlenül próbál támadni (ez azt jelenti, hogy ha pl. láva van az útjukban, akkor belemennek a lávába, de ezt az 1.7.2-es verzióban törölték). Mióta a játékban vannak NJK/NPC (nem játékos karakter/non-player caracter)-ek (falusiak), a zombik azóta azokat is megtámadják, és a nehézségtől függően különböző eséllyel alakítják át zombi-falusira (a zombi falusit úgy lehet visszaváltoztatni, hogy robbanó gyengeség italát dobunk rájuk, majd jobb klikkelünk rá enchantolt aranyalmával). A zombik nehéz/hardcore fokozatban ki tudják törni a fa ajtókat (a játékmód az 1.8- as verzióban lezárható!) A zombik ha felszednek egy itemet, akkor azt fogják a kezükben tovább, kivéve, ha páncélt szednek fel, mert azt felveszik.
- Pók: mely képes a falon mászni, ugorva támad a fán les a játékosra. Nappal (vagy 8 értéknyi fényerőnél erősebb fénynél) békés addig, míg meg nem támadják. Létezik egy kicsit kisebb verziója, a barlangi / bánya pók, amely érintkezésnél megmérgezi a játékost. Ezek a földalatti elveszett, elhagyatott bányákban találhatóak. A bányapókok fénytől függetlenül megtámadják a játékost.
- Csontváz: Ezek a mobok íjjal és nyilakkal rendelkeznek. Az 1.4-es verzióban a Wither bossal együtt megjelent sorvasztó csontváz (Wither skeleton) nem íjat, hanem kőkardot használ, és sorvadást okoz.(a hervasztó csontváz a Netherben található) A sorvadás olyan, mint a mérgezés, csak megöli a játékost.
- Creeper: ez az élőlény a játék "kabalája". Ezek normál tempójú, hangtalan zöld teremtmények, melyek ha kellően közel kerülnek a játékoshoz, akkor jellegzetes, kanóchoz hasonló sercegő hangot hallatva kb. 3 mp múlva felrobbannak. Egy nagyobb lyukat okoznak azon a helyen, ahol felrobbannak. Amennyiben a creeperbe belecsap a villám, átváltozik elektromos creeperré (flash creeper). Onnan lehet megismerni, hogy kis kék burok van körülötte, és kb. 3-szor akkorát robban mint a normál creeper. A creeper textúrája egy buggos malac.
- Enderman / Bevégző: ezek a teleportálásra képes fekete élőlények csak akkor válnak agresszívvá, ha a karakter rájuk néz (a képernyő közepén lévő kis + jellel). Ha a játékos fején tök van, akkor nem támad. Néha a blokkokat lopják és azzal kezdik el püfölni a játékost. Nem fér be 1 és 2 blokk magas helyre, mivel magasabb egy átlagos mobnál (2.9 blokk magas). Az Enderman nem lát át az üvegen (ahogy a legtöbb agresszív mob sem). A Slenderman játéktól szerezték az Enderman ötletét. Az enderman-ek néha "ellopnak egy blokkot", azonban ha megöljük, nem dobja ki a kezében tartott blokkot. Az enderman sebződik a vízben (az esőben is), és nem lehet távolsági fegyverrel megölni, mivel elteleportál.
- Slime / Nyálka: melyek a mély bányákban, üregekben, találhatók, ritkán spawnolnak. 1.4.2 (12w40a snapshot) óta a mocsári biomokban is teremnek, ezen az 1.5-ben (13w10a snapshot) annyit változtattak, hogy különböző holdfázisokban különböző valószínűséggel spawnolnak. Kinézetük miatt gyakran hívják őket Taknyoknak,vagy fikáknak. Ha megütöd, neked támad, és mikor már azt hinnéd, hogy meghalt, akkor osztódásnak indul és egyre kisebb lesz (legkisebb formája nem támad), míg végül meghal, és nyálkagolyót hagy maga után.
- Guardian / Őrszem / Őrző: az 1.8 ban rakták bele a játékba. A Vizitemplomokat őrző, egyszemű lény. Az Őrzők megölik a tintahalakat és a játékost (a szemükből kilövellő sugárral). Van három Elder Guardian nevű őrző, mely egy amolyan Mini-Boss, amely a templom kincsét (8-blokk arany) őrzi. Az Őrzők halat, vagy prizmarint dobnak. A prizmarinból blokk készíthető.
- Silverfish / Ezüstmoly: Az erődökben lévő kőtéglákban, illetve a hegyek alatti kövekben él. Ezeken a helyeken vigyázz, nem tudhatod, melyik kőben van ezüstmoly. Az ezüstmolyos kő kiütési ideje csákánnyal kicsit hosszabb, erről fel lehet ismerni, mással (például ököllel) rövidebb. Ha megtámad, egérszerű hangot hallat. Az ezüstmolyokra nem célszerű bájitalokat dobni, mert az csak olaj a tűzre.
- Jeges csontváz (Stray): 1.10 újdonsága havas biomba teremnek csak este, ha meg lövi a játékost, az lassítást kap.
- Sivatagi Zombi (Husk): 1.10 újdonsága sivatag biomba terem, ha elkapja a játékost, az éhezést kap és ez az egyetlen zombi faj aki nem ég el a napon.
- Boszorkány (Witch): Mocsarakban él egy faházban, ahol egy üst is található, de megtalálható máshol is. Egy láda is van a házában, amiben hasznos bájitalokat tart. Különböző italokat dobál és iszik meg. Közelharcban erős ellenfél, ha megütöd regeneráló bájitalt használ.
- Denevér: A barlangok sötét részén élnek. Az egyetlen barátságos mob, amely tud repülni és csak a sötétben generálódik.
- Zombi-Malacember/Zombie-pigman: ha egy malacba belecsap a villám, akkor Zombi-Malacemberré változik, de a Nether-ben is megtalálhatóak.Egy aranykardot tart a kezében. Amíg nincsenek megtámadva , nem támadnak, de ha támadás éri őket az összes közeli támadja a játékost.
- csirke: zuhanását fékezni tudja a szárnyaival, és kb. 6 percenként tojik egy tojást. Szaporítani őket úgy lehet, hogy a játékos eldob egy tojást (nem mindig működik) vagy ad nekik vetőmagot.
-malac: Lehet rajta nyereg és horgászboton lévő répa segítségével lehet irányítani, így lehet "malacagolni". Szaporítani répával lehet őket. Ha megöljük nyers sertésszeletet ad (kivéve ha tűzzel, mert akkor sült sertésszeletet ad, vagy ha villám öli meg, akkor zombi-malacember lesz)
-tehén: ha üres vödörrel a kezünkben jobb klikkelünk rá, megfejjük. A tej elmulaszt minden aktív hatást, illetve a tejből torta is készíthető. Ha megöljük, bőrt és nyers tehénhúst kapunk (vagy ha tűzzel öljük meg, akkor Steak-et). Szaporító eledele a búza.
-ló: megszelídíteni (betörni) úgy lehet, hogy almát adunk neki és üres kézzel addig próbálkozunk, amíg meg nem jelennek kis szívecskék. Majd felülünk rá. Ezután ha felülünk rá, akkor az E gomb megnyomásával rá tudjuk rakni a nyerget és a lópáncélt. Szaporítani őket aranyrépával lehet. Létezik zombi- és csontváz ló is. Őket parancs blokkal lehet megidézni (csak 1.8!).
-Jegesmedve: 1.10 újdonsága, havas biomba teremnek ha megtámadja a játékos vagy ha közel megy a kicsi(k)hez akkor megtámadja őt.
-Tintahal: a közhiedelemmel ellentétben nem bántják a játékost. Ha megöljük, akkor tintazsákot kapunk (fekete festék).
- Ocelot (macska, igazából párducmacska): csak dzsungelben él, és elijeszti a creepereket. Ha meg akarjuk szelídíteni, shiftet nyomva (lopakodva) közelítsünk a kezünkben nyers hallal. Néhányszor rákattintunk, amíg meg nem jelennek a kis szívek. Ezután kinézete is megváltozik; macskává alakul át. Szaporítani őket nyers hallal lehet. A macska nem tud úszni, ezért ültessük le, ha víz közelébe megyünk, mert a kutya és a macska utánunk teleportál. 3 macskafaj van: Fekete, vörös és sziámi.
- farkas (kutya): főként taiga biomon találhatók meg, és megtámadják az állatokat. Ha a játékos megüti a farkast, az egész falka szeme bevörösödik és támadnak. Megszelídíteni őket csonttal lehet. Néhányszor rákattintunk, amíg meg nem jelennek kis szívek. A kutya nyakörvét színezni lehet. A kutyát bármilyen hússal lehet szaporítani.
- nyúl: A nyúl halálakor néha nyúlbőrt dob (bőrt lehet csinálni belőle), nyúlhúst, ill. nyúllábat (szökkenő szérum alapanyaga). A Gyilkos nyúl (eredetileg The Killer Bunny) megöli a játékost és piros szemei vannak.
- bárány: Gyapjat ad, amiből ágyat lehet készíteni. 1.8 óta ad húst is. Szaporítani búzával lehet. A gyapját színezni lehet.

Ha egy állat a tűztől hal meg, akkor sült húst dob.

- Falusi / Villager: Nem játékos karakter (NPC). Éjszaka házaikba bújnak. A fa ajtót ki tudják nyitni. Ha sok ház van egymás mellett, akkor még szaporodhatnak is. Lehet velük kereskedni smaragdért vagy tárgyakért (1.6). Az ajtókhoz spawnolnak. Az 1.8 óta ha egy falusit villámcsapás ér, akkor boszorkánnyá változik.
- Wither/ Sorvasztó: Minden mobot megtámad, rendkívül agresszív, veszélyes mob. Az 1.4.2-es verzióban jelent meg a játékban szereplő főellenség-mobok közül másodikként (az első a végzetsárkány volt). Ha meglátja a játékost, akkor wither fejekkel támad. Idéző tojása nincs. Építeni kell úgy, hogy T alakban lélekhomokot raksz le, majd ezekre három wither csontváz koponyát kell rakni. (Ilyen fejet a korábban olvasott Sorvasztó csontváz, angolul Wither Skeleton dob!) A sorvasztó egy háromfejű, csontvázszerű repülő lény, a játékban előford







© Napfolt Kft. - Médiaajánlat

 


© Napfolt Kft. - Médiaajánlat