Leltár

Adatlapok

Trükktár

TeveClub filmek



haverok:

Mi ez? | Szabályok | Játék! | Gyakorló játéklehetőség szerzése | Toplista | Játékaim

Szabályok

Reversi

A játék leírása

A Reversi, vagy más néven Othello, stratégiai játék, amely egy 8x8-as négyzethálós táblán játszódik. A bábuk két színűek, a játékosok felváltva raknak le - természetesen a saját színükből - egyet-egyet.


Fehér lépett utoljára, piros következik


A lehetséges helyeket sárga körök jelölik


Piros a zöld nyíllal jelölt mezőre rak, így elnyeri a sárgával jelölt korongokat.

A játékos a saját színét közvetlenül ellenséges szín mellé helyezheti csak, méghozzá olyan módon, hogy a lerakott saját színtől vízszintesen, függőlegesen, vagy átlósan kiindulva folytonosan az ellenség színei, majd azután legalább egy saját színű bábu legyen található. Lépés után a lerakott bábutól kiindulva az összes folytonos, ellenséges színű, saját színnel zárt mező, a játékos saját színére változik.

A játék célja az, hogy mikor a játék véget ér - a tábla betelt, tehát nincs több lépéslehetőség - a játékos saját színéből több legyen a táblán, mint az ellenfél színéből.

A játék folyamán négy speciális állás is kialakulhat:

  • az egyik fél összes saját figurája elfogy; ilyenkor a játékos veszít, a játék véget ér
  • a játékos sehova sem tud lépni, mivel egy mezőt sem tud átszínezni; ilyenkor nem léphet, ismét az ellenfél lép
  • a tábla még nincs tele, de egyik fél sem tud lépni; ilyenkor a játék véget ér, és az nyer, akinek több színe van aktuálisan a táblán
  • a játék végén mindkét játékosnak 32 színe van a táblán; ilyenkor a játék döntetlen

Stratégia

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy megpróbálják minden lépésnél a legtöbb mezőt a saját színükre változtatni. Ez hibás megközelítés, mivel a "végelszámolás" a játék végén történik, és gyakran az utolsó 1-2 lépésben is jelentős változásokat lehet elérni a táblán.

Sok stratégia lehetséges, de jellemzően cél a sarkok, illetve a legszélső mezők megszerzése. A sarokba került bábu színét megváltoztatni már nem lehet, és innen remek "támadásokat" lehet indítani.

Ezzel együtt természetesen cél, hogy meggátoljuk az ellenfelet ezen mezők megszerzésében, illetve olyan lépésre kényszerítsük, ahonnan kiindulva mi tudjuk ezeket a fontos mezőket megszerezni. Ezt például úgy lehet elérni, hogy megpróbáljuk lecsökkenteni azon mezők számát, ahová az ellenfél rakhat, így rákényszeríthetjük a számára kedvezőtlen lépések sorozatára. (Az ellenfél lépéseit annyira korlátozni lehet, hogy mindig csupán egy mező lesz, ahová léphet.)

A sarkoktól átlósan egy lépésre lévő mezőkre helyezett bábu szinte mindig annak a saroknak az elvesztését jelenti, ezért ezt a lépést érdemes elkerülni (ha lehet).







© Napfolt Kft. - Médiaajánlat