Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje http://teveclub.hu/naplo/
|
Seb győzelem az évadzárón!♥
Abu Dhabi Nagydíj, verseny:
1. Vettel Red Bull-Renault (B) 1h34:03.314
2. Webber Red Bull-Renault (B) + 17.857
3. Button Brawn-Mercedes (B) + 18.467
4. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 22.735
5. Heidfeld BMW Sauber (B) + 26.253
6. Kobayashi Toyota (B) + 28.343
7. Trulli Toyota (B) + 34.366
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 41.294
9. Rosberg Williams-Toyota (B) + 45.941
10. Kubica BMW Sauber (B) + 48.180
11. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 52.798
12. Raikkonen Ferrari (B) + 54.317
13. Nakajima Williams-Toyota (B) + 59.839
14. Alonso Renault (B) + 1:09.687
15. Liuzzi Force India-Mercedes (B) + 1:34.450
16. Grosjean Renault (B) + 1 kör
17. Fisichella Ferrari (B) + 1 kör
18. Sutil Force India-Mercedes (B) + 1 kör
Leggyorsabb kör: Vettel, 1:40.279
Kiesők:
Hamilton McLaren-Mercedes (B) 21
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 19
Vettel idei negyedik futamgyőzelmét aratta az első Abu Dhabi Nagydíjon, ahol azzal, hogy csapattársa az utolsó körökben maga mögött tudta tartani Buttont, a Red Bull idei negyedik kettős győzelmét ünnepelhette, így a csúcson fejezte be az évet.
A német versenyző ezzel bebiztosította magának a második helyet a bajnokságban, miután ellenfele, Rubens Barrichello csak a negyedik helyen végzett, így maradt mögötte az összetettben.
A pole pozícióból induló Lewis Hamilton már a futam első felében feladta a küzdelmet egy fékprobléma miatt, pedig minden esélye megvolt arra, hogy felálljon a dobogóra, miután egész hétvégén fantasztikus tempót diktált.
A McLaren mindezek ellenére megtartotta harmadik helyét a konstruktőrök versenyében, ugyanis sem Heikki Kovalainen, sem pedig a Ferrari két versenyzője nem szerzett pontot, így a wokingiak egy pontos előnye megmaradt.
Meleg, napos idő fogadta a mezőnyt a szezon 17., és egyben utolsó futamának helyet adó Abu Dhabi Nagydíjon, ahol a levegő hőmérséklete 31, a pályáé pedig 34 Celsius-fok volt a kezdés pillanatában.
A pole-ból induló Hamilton remekül kapta el a rajtot, és a hibrid rendszernek köszönhetően szépen elhúzott az őt követő két Red Bulltól, akik a hátsó egyenes előtt igen közel kerültek hozzá, miután a brit versenyző elrontotta az egyik ívet, de első helye nem volt veszélyben.
A Brawn versenyzői helyet cseréltek egymással, Button elment Barrichello mellett, aki az első kanyarban nekicsúszott Webbernek, aminek következtében leszakadt első szárnyának egy darabja, de emiatt nem veszített jelentősen sebességéből.
Mögöttük hatalmas csata volt a hatodik helyért, Jarno Trullit keményen támadta a mezőny legkönnyebb autójával rajtoló Robert Kubica, aki néhány próbálkozás után el is ment a Toyota mellett.
Hamilton szépen tartotta első helyét, azonban a Red Bull duója egyre közelebb került hozzá, mikor megkezdődött a kiállások első köre. Ahogy arra számítani is lehetett, az energiaital-gyárosok versenyzői hosszabb első etapon voltak, mint az élen autózó Hamilton.
A McLaren brit pilótája ugyan keményen hajtott, de csak Webbert tudta maga mögött tartani az első kiállást követően, miközben Vettel átvette az első helyet, pedig Jaime Alguersuari kis híján tönkretette a versenyét, mikor a Toro Rosso helyett a Red Bull szerelői közé hajtott.
A szerelők gyorsan kapcsoltak, továbbintették a spanyolt, ki mögött már érkezett is Vettel. Alguersuari tankolás nélkül tért vissza a pályára, és a következő körben egy váltóprobléma miatt feladta a küzdelmet.
Hamilton a második helyen autózott, mikor a fülére szóltak, hogy ki kell állnia a boxba, mert meghibásodott jobb hátsó féke, így nem tudja folytatni a küzdelmet, pedig minden esélye meglett volna arra, hogy felálljon a dobogóra.
A Ferrari ezzel óriási lehetőséget kapott, hogy visszavegye harmadik helyét a konstruktőrök versenyében, ám nem tudott élni ezzel, ugyanis egyik csapat pilótái sem szereztek pontot a szezonzárón.
Vettel az élen folyamatosan növelte előnyét Webberrel szemben, akit a Brawn duója, Button és Barrichello követett az első négyben, azonban az utolsó kiállások még hátra voltak, és a mezőny egyik fele egy, míg a másik két kiállásos stratégiával operált.
A sorrend csak alig változott az utolsó kiállások után. Vettel már több, mint 15 másodperccel vezetett csapattársa előtt, akit tisztes távolságból Button követett a harmadik helyen, ám a világbajnok drasztikusan csökkentette a kettejük közötti különbséget.
A világbajnok az utolsó körökre teljesen megérkezett az ausztrál mögé, akit az utolsó néhány körben hihetetlenül agresszíven támadott, ám ellenfele szépen védte pozícióját, és végül meg is tartotta második helyét.
Barrichello a negyedik helyre hozta be a másik Brawnt, aki mögött Nick Heidfeld, és a futamon fantasztikusan teljesítő, a 12. pozícióból induló Kamui Kobayashi sorakozott fel.
A Toyota japán versenyzője egy kiállásos stratégián volt, és a futam első felében a harmadik helyen tanyázott, miután egy okos manőverrel elment Button mellett a hátsó hosszú egyenes végi sikánban.
A pontszerzők sorát Trulli és Sebastien Buemi zárta a Toro Rossóval.
Kimi Raikkönen utolsó ferraris versenyén csak a 12. lett Kovalainen mögött, míg a Renault-tól távozó Fernando Alonso is végig szenvedett, és csak a 14. helyen zárta az idei évet.
Fisichellának most sem sikerült a bravúr, csak a 16. helyen ért célba, így egyetlen pontot sem tudott szerezni a Ferrarinak a szezon utolsó öt versenyén, mikor a sérült Felipe Massát helyettesítette az olaszoknál.
Sebastian Vettel: Hihetetlen hétvége volt ez. Minél jobban megpróbáltunk erre a hétvégre felkészülni. Sokat gyakoroltunk szimulátoron, és mindent megtettünk azért, hogy eredményesek legyünk. Más volt, mert új volt a pálya, és egy bizonyos gumiréteget kellett felvinni rá. Nagyon könnyű volt elveszíteni a fonalat, mert sok trükkös rész van ezen a pályán. Nem beszélve arról, hogy nappal rajtoltunk, és este értünk célba. Érdekes volt, és kihívó. Óriási, hogy a szervezők ilyen rövid idő alatt mit tudtak idevarázsolni.
S.V: Valóban elképesztő, fantasztikus verseny volt ez. A rajtom igazán jóra sikeredett, jól kaptam el a zöld jelzést. De sajnos annyira nem volt jó, hogy meg tudjam előzni az előttem haladó Lewis-t (Hamilton). A hátsó egyenesben túlságosan is gyors tudott lenni, és ez főként a KERS rendszernek volt köszönhető. Tudtam, hogy valamennyivel nehezebb az autóm, és a lassabb szektorban meg tudtam közelíteni. Az autó álomszerűen működött, és tartani tudtam a távolságot Lewis-szal szemben.
S.V: A bokszból kijőve nagyon nyomtam, és meg tudtam előzni Lewis-t. Sajnálom, hogy idő előtt be kellett fejeznie a versenyt. Ezt követően kényelmes előnyre tettem szert. Mindkét keverék jól működött, különösen a kemény. A lágyon az utolsó etapban nagyon jó volt vezetni. Élveztem. Ez a negyedik kettős futamgyőzelmünk. Kár, hogy a szezonnak most van vége, amikor is ismét a toppon vagyunk.
S.V: Hosszú tél áll előttünk. Nem tesztelhetünk. Jó lenne ugyanitt folytatni. Majd vissza fogok menni a gyárba Angliába, és folytatom a munkát a srácokkal, akik nagyon keményen dolgoztak. Kicsit még ismeretlen a jövő, majd meglátjuk. Különleges volt az idei év. Pár éve még csak a televízióból figyeltem ezeket a srácokat, most meg itt vagyok. Akkoriban futamokkal a szezon vége előtt eldőlt minden. Most nem volt ilyenről szó. Sok előzést, akciót láthattunk. Mindenesetre mindenféleképpen tanulnunk kell a hibáinkból.
|