Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje: http://teveclub.hu/naplo/138844
|
2009-06-13
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley úgy véli, hogy megvalósítható a Forma-1-ben a költségvetések maximalizálásáról szóló elképzelés, még akkor is, ha a kétkedők továbbra is megkérdőjelezik, vajon be lehet-e tartani vagy sem.
~2008. január 22.~
.
.
.
Az FIA képviselője és a Forma-1-es csapatok csütörtökön Párizsban értekeznek a költségvetések maximalizálásának megvalósíthatóságáról.
~2008. január 31.~
.
.
.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) keddi párizsi tanácskozásán a Motorsport Világtanács (WMSC) tagjai megegyeztek abban, hogy 2010-től bevezetik a Forma-1-ben a költségvetési sapkát. A döntés célja az, hogy megkönnyítsék új csapatok számára a sorozatba való belépést. A szériában már résztvevő istállók választhatják a most felkínált a lehetőséget.
~2009. március 17.~
.
.
.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) még a márciusi ülésén határozott arról, hogy 2010-től a Forma-1-ben maximalizálják a költségvetéseket. A 30 millió fontban megállapított határ azonban csak kevesek tetszését nyerte el, ám az FIA a véglegesítés előtt még egyeztet a csapatokkal.
~2009. április 23.~
.
.
.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) ugyan még nem hozta nyilvánosságra, hogy a Motorsport Világtanács (WMSC) tagjai szerdán milyen döntést hoztak a költségvetési plafonról, Max Mosley elnök azonban annyit elárult, hogy egy kicsit emeltek a 30 millió angol fontos összegen.
~2009. április 30.~
.
.
.
Az FIA úgy döntött, hogy feljebb viszi a 2010-től bevezetendő költségvetési plafont a Forma-1-ben. A csapatok dönthetnek: vagy nagyobb technikai szabadság mellett 40 millió angol fontból gazdálkodnak, vagy szabadon költekezhetnek, de ebben az esetben szigorú megkötésekkel.
~2009. április 30.~
.
.
.
Amilyen jó kezdeményezésnek tűnt a költségvetési sapka bevezetése, jelenleg legalább akkora botrány van kialakulóban. A Nemzetközi Automobil-szövetség a múlt héten jelentette be, hogy 2010-től a Forma-1-ben két választásuk lesz a csapatoknak, ám ez könnyen azt eredményezheti, hogy a sorozat elveszít néhány gyártót.
~2009. május 6.~
.
.
.
Dietrich Mateschitz a Spanyol Nagydíj helyszínén elárulta, hogy a Red Bull csapatok sem fognak benevezni a 2010-es Forma-1-es világbajnokságra, ha a jövő évre tervezett szabályok nem változnak meg drasztikusan. Mateschitz elmondta azt is, hogy a jelenlegi csapatok közül jelen állás szerint csak kettő vagy három maradhat a sorozatban.
~2009. május 11.~
.
.
.
A Ferrari igazgatótanácsa kedden Maranellóban ülésezett és a gyártónál az a döntés született, hogy nem fognak nevezni a 2010-es szezonra, ha nem változnak meg a jövő évre tervezett önkéntes költségvetési sapkával kapcsolatos szabályok.
~2009. május 12.~
.
.
.
A Renault szerdán hivatalos közleményben jelentette be, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség azon döntése, hogy kétféle szabályrendszert vezet be a 2010-es szezontól, arra késztette a gyárat, hogy újra átgondolja jövő évi Forma-1-es nevezését.
~2009. május 13.~
.
.
.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szóvivője szerdán csak annyit árult el, hogy Max Mosley elnök még ezen a héten találkozni akar a Forma-1-es csapatokkal, a pontos dátumot azonban nem árulta el.
~2009. május 14.~
.
.
.
Egyelőre nincs egyezség a csapatok és az FIA között.
~2009. május 15.~
.
.
.
Az F1 kereskedelmi jogainak birtokosa, Bernie Ecclestone egyre jobban tart attól, hogy a Ferrari valóban kiszáll a szériából 2009 végén. A maranellóiak nem értenek egyet a 2010-ben bevezetésre kerülő költségvetési plafon szabályaival, és kilátásba helyezték a szériából való távozást. Ecclestone azonban nagyon nem örülne annak, ha elvesztené az olaszokat.
~2009. május 21.~
.
.
.
A Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosa, Bernie Ecclestone finoman utalt arra, hogy a Ferrari jogi lépésekre számíthat, ha valóban úgy dönt, hogy 2009 végén kiszáll a Forma-1-ből. A brit nagyon reméli, hogy a maranellóiak tiszteletben tartják a korábban megkötött szerződésüket.
~2009. május 22.~
.
.
.
Az F1-es csapatok nem tudtak megegyezni Mosley-val.
~2009. május 22.~
.
.
.
A csapatok a 2010-es szabályok elvetését kérik az FIA-tól.
~2009. május 25.~
.
.
.
A Williams nem várt tovább, nevezett a 2010-es szezonra.
~2009. május 25.~
.
.
.
A FOTA kizárta a szövetségből a 2010-re benevező Williamst.
~2009. május 27.~
.
.
.
Egyelőre nincs hivatalos információ arról, hogy a Forma-1-es csapatok mai londoni megbeszélése milyen eredménnyel zárult, ám az egyik német szakportál információi szerint a FOTA két lépcsőben érné el a Nemzetközi Automobil-szövetség által megcélzott 40 millió angol fontos költségvetési plafont.
~2009. május 27.~
.
.
.
Az összes jelenlegi csapat leadta a nevezést 2010-re.
~2009. május 29.~
.
.
.
Még érvényteleníthetik nevezéseiket a FOTA tagjai, ha nem születik megegyezés.
~2009. május 30.~
.
.
.
Max Mosley továbbra is makacsul tartja magát ahhoz, hogy a Forma-1-ben a Nemzetközi Automobil-szövetség diktálja a feltételeket. Az FIA elnöke odáig ment, hogy kijelentette: akinek ez nem tetszik, az alapítson saját sorozatot. A királykategória jelenlegi résztvevői azonban inkább megoldást keresnének a kilépés helyett.
~2009. június 4.~
.
.
.
A FOTA a Force India tagságát is felfüggesztheti.
~2009. június 5.~
.
.
.
A Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) megegyezésre törekszik a Nemzetközi Automobil-szövetséggel (FIA) a költségvetési plafon jövő évi bevezetéséről, illetve az ezzel járó kettős szabályrendszerről szóló vitában. Amennyiben ez nem sikerül, új versenysorozatot indítanak, melynek kereskedelmi jogai a hírek szerint a Moto GP jogbirtokosához, a Dorna Sports-hoz kerülhetnek.
~2009. június 9.~
.
.
.
Mosley: a FOTA tagjai feltétel nélkül nevezzenek 2010-re!
~2009. június 9.~
.
.
.
Bernie Ecclestone nem fogja ölbe tett kézzel végignézni, ha a Forma-1-ből kiválással fenyegető csapatok nekilátnak egy új széria létrehozásának. A Forma-1 Menedzsment (FOM) elnöke kész jogi útra terelni az ügyet, ha megpróbálnak átcsábítani bárkit is a jelenlegi szerződött partnerek közül.
~2009. június 11.~
.
.
.
Mosley engedne - még ma találkozik a csapatokkal.
~2009. június 11.~
.
.
.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) pénteken nyilvánosságra hozta a 2010-es Forma-1-es világbajnoki sorozat résztvevőinek névsorát. A listán szerepel az összes jelenlegi alakulat is, de közülük öten még nem véglegesen. A három újonc a US F1, a Campos és a Manor lett. A sorozatban jelenleg is versenyző öt istálló (köztük több nagy autógyártó csapata) kis csillaggal a neve mellett került fel a listára, ami azt jelenti, hogy ők adtak le feltételes nevezést. Őket az FIA találkozóra invitálta (még június 19. előtt le kell ülniük és meg kell egyezniük), hogy megvitassák a helyzetet. Az öt csapat a következő: McLaren-Mercedes, BMW Sauber, Renault, Toyota és Brawn GP. Nem csak öt csapat függőben lévő ügye miatt nem tekinthető véglegesnek a lista, hanem azért is, mert a Ferrari is feltételekkel nevezett, az FIA mégis fixen csapatként szerepelteti az olaszokat a listán, akik nyilvánvalóan szeretnék még tisztázni magukat.
~2009. június 12.~
.
.
.
Alighogy nyilvánosságra került a 2010-es Forma-1-es világbajnoki sorozat nevezési listája, az F1-es csapatok szövetsége, a FOTA máris levelet írt, melyben a Motorsport Világtanácstól kér segítséget, mondván a Nemzetközi Automobil-szövetség többeket is akaratuk ellenére nevezett be. A pénteken nyilvánosságra hozott listán öt alakulat is feltételes nevezőként szerepel, akikkel az FIA még a jövő héten szeretne megegyezni. A nevezők közt a Ferrari, valamint a Red Bull Racing és a Toro Rosso viszont feltétel nélküli nevezőként van feltüntetve, holott ez a három istálló is feltételek mellett nyújtotta be jelentkezését.
~2009. június 12.~
.
.
.
A Ferrari nem áll rajthoz, ha nem változnak a szabályok.
~2009. június 12.~
.
.
.
to be continued
|