Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje: http://teveclub.hu/naplo/131264
|
2013-07-30
megvilágosodtam : a prófétálás nem más, mint nem tudatos pl. matematikai tevékenység, ami vészhelyzetben kapcsol be. Ha a domináns agyfélteke nem tudja megoldani a feladatot és elhárítani a fenyegetést, átküldi a másik agyféltekének, ami mivel nem vett fel elég pontos információt eddig, hasonló esetekről, intuitív módon kezd el működni és a személy nem tudja, hogy ez valójában milyen művelet, ezért Isteni sugallatnak véli, merthogy működik. Mert mindaz, amit ki lehet csiholni az agyból, az már van leírva a tudományban is, hogy megkönnyítse az út bejárását. Nagyon ijesztő amikor előre megjósolunk dolgokat, vagy vagy riasztó következtetésekre jutunk, amelyek másnap hajszál pontossággal be is következnek. És ez mondjuk 4 hétig vagy tovább is tart. Minden nap dejovou. Amikor rettegni kezdünk a lelki üdvünk miatt, és nem tudjuk megkülönböztetni a félelmet a matematikától, akkor becsavarodunk.
Tulajdonképpen rossz adatokat viszünk be, ilyen állapotban nem célszerű a jelenések könyvét olvasni. Mivel az eredmény: Armageddon.
Szóval, ha "itt a világ vége", kezdj el matekozni, nem boszorkányság. Ezért meg nem kövezhet senki. Ilyenkor célszerű elkerülni azokat a személyeket, akik mindenre csak egy megoldást tudnak.... de az nem oldja meg a problémát. De őket sem a Pokol küldte... ettől függetlenül elmehetnek oda...
Úgy gondolom, a jövőben nagyobb hangsúlyt kell fektetni a matematikai műveletek tudatosítására, konkrét tárgyi tevékenységeken keresztül.
Egyébként ugyanaz az agyi rész felelős a nyelvtani és így a n yelvi képességekért is. Ezért szokták jellemzőként kiemelni, hogy a a diszfunkciós művelet végzés (- lexia, -gráfia) nehéz nyelvtanulással társul. Véleményem szerint egyébként ez a nem megfelelő ismeretátadás szembeötlő tünete. A tanító nem vette figyelembe a gyermek egyéni sajátosságait. A legnagyobb nehézséget ahogy én tapasztaltam a nyelvi akadály jelenti, ingerszegény környezet és olyan nyelvezet, amit a szűk szociális térben használnak. A szegényes nyelvezet eredménye, hogy a tankönyv nyelvezetének megértése komoly fejfájást fog okozni. A feladat értelmezéséig sem jutott el az ilyen nehéz sorsú diák, a többiek már a megoldást mondják.
A matematika sajátos nyelvezete megköveteli hogy megtanuljuk. Ezt azonban nem lehet definíció tanulással elérni. A matematikai fogalmak kialakítása csak fokról fokra, konkrét tárgyi tevékenységeken keresztül lehet eredményes. Ezt jelenti a játékos matematika, nem pedig elvont műveletek mesébe bújtatását.
Aki tehát, rideg szociális környezetben nő fel, gyér szókincse van és az sem segíti a feladatok megoldását, merthogy olyan fogalmakat jelöl, amelyekre a feladat megértéséhez nincs szükség, akkor baj lesz.
Ilyenkor szokott elhangzani a már szállóigévé lett diákmondat:
" Ez nekem kínai "
Mert valóban :D. Először is, idegen nyelv, másodszor, tele van szimbólumokkal. Szóval ha már idáig eljutottál rájött a lényegre és maga sem tudja. :)
A konkrét műveletvégzés az elvonthoz képest olyan, mintha most kimennék, hoznék egy pohár vizet és letenném az asztalra, majd konstatálnám, hogy a pohár az asztalon van VAGY elképzelném, hogy kimegyek, hozok egy pohár vizet és elképzelném, hogy az asztalon van.
II.
"Az előző rész tartamából..."
http://www.youtube.com/watch?v=xnz4UcmI9Ns
http://www.youtube.com/watch?v=pkd2VA6heEg
Legújabb kedvenc témám... folytatása...
http://www.youtube.com/watch?v=RNzpPdnKf-U&list=PL6F40CE182BD0DD74
http://www.youtube.com/watch?v=VEtnfZnLMmc
http://www.youtube.com/watch?v=SHoHIL2ABVQ
http://www.youtube.com/watch?v=iHLOUmkVkh8
Földön kívüliek :D Jó vicc.
http://www.youtube.com/watch?v=b7yizsTzLw0
http://www.youtube.com/watch?v=J2Bx19qJ_Vs
http://www.youtube.com/watch?v=5XTJBwEr4iE
relax
https://www.youtube.com/watch?v=qkxd2wr7n78
http://www.budapestgyogyfurdoi.hu/cegtortenet
III.
http://www.youtube.com/watch?v=1cdjUT4lg14&feature=endscreen
http://www.youtube.com/watch?v=BXJDJ8rqjLY
http://www.youtube.com/watch?v=-u1N5OOiFow
http://www.youtube.com/watch?v=OHl7BewJ0yU
https://www.youtube.com/watch?v=pJlhR4cczw0
IV.
|