Az én oldalam - Naplóm

A napló közvetlen linkje
Élménybeszámoló! :)

Sziasztok!

Na szóval... megjöttem! Előre szólok, jó hosszú lesz ez a bejegyzés, hisz 10 nap eseményeit nem lehet tömören leírni!

Júl. 2., szombat:
7-kor indultunk a suli elől. Úgy utálom a hosszú utazást. És ez az volt! 12 óra buszozás! Brrr.... kiráz a hideg! Szóval, odafele Szlovákiában álltunk meg egy jégbarlangnál. Először nem találtuk a bejáratot, elsétáltunk egy 10 percet a másik irányba, még egy kisbusz fel nem vitt minket a bejárathoz... Háromnegyed órát késtünk, úgyhogy egy jó 30 percet várhattunk a kövi csoportra. Nagyon hideg volt, kb 0°C! És én csak egy egyszerű pulcsiban voltam, úgyhogy majd megfagytam!
A szlovák-lengyel hatánál is időztünk egy kicsit, mert ahova először mentünk, nem engedtek át buszokat. Így keresnünk kellett egy másikat. Miután átjutottunk Lengyelbe, megálltunk egy állomásnál, mert mindenkinek már nagyon kellett WC-nie. Bírtam, hogy a női WC-t egy kör jelezte, a férfit pedig egy háromszög. De lengyelben mindenhol, ahol észrevettem! :)
Úgy volt, hogy 8-kor érkezünk meg, ahhoz képest fél 12-re értünk az Tarnówba, iskolához! Csak egy kicsit késtünk! :P Már vártak minket!
Gyorsan elosztottak minket a családokhoz, aztán mentünk haza. Mármint a családhoz! :) Én egy 9 éves kiscsajhoz kerültem, Aniának hívták. Egy bazinagy, 2 emeletes házban laktak, amint kiderült, a nagymamájáéknál. De még ott éltek a nagyiék, meg az unokatesójáék.
Kaptam egy saját szobát, melette volt egy különbejáratú fürdő! :) Kicsit szar érzés volt egyedül lenni, egy idegen szobában, de megszoktam...

Júl. 3., vasárnap:
Már 7-kor felébredtem, mert nem tudtam, mi lesz a program, és ez idegesített, nem bírtam aludni. S mint később kiderült, a családdal volt szabad program. 11-re templomba mentünk! :| Én nem vagyok megkeresztelve, s a mise lengyelül volt, úgyhogy abszolút nem tudtam, mit kell csinálni!
Aztán elmentünk kirándulni, meg hegyet mászni. :) Nem volt nagy hegymászás, inkább ilyen túrához hasonlított! :) Jöttek az Enikőék is, mert akik engem fogadtak, meg aki az Enikőt fogadta, jóban voltak. Bírtam, hogy az Enikőt, Emíkának hívták!
Haszafele egy nagy bazársornál álltunk meg, vettem egy normális kistáskát! :P Ezzel el is telt az egész nap.
Este még játszottunk egy kicsit, tollasoztunk, meg labdáztunk... :)

Júl. 4., hétfő:
Délelőtt megnéztük Tarnów érdekességeit, és voltunk a Magyarbarátok Társaságánál. Látszik, hogy a lengyelek bírják a magyarokat! :) Ott kaptunk egy kis ajándékot!
Délben a suliban kajáltunk, hát nagyon finom volt! :| Na jó, nem finnyáskodom, de tényleg elég... Mindegy.
Aztán mentünk uszodába. Volt egy kis problémám, de arról nem írok! :P Egy csomót csúszdátunk, csúcsjó volt!
3 fele elmentünk egy gyönyörű parkba, ahol a Bem József emlékmű áll.
6-kor meg mentünk falat mászni! Elég nehéz, fájt is a karom, de azért jól sikerült! :)

Júl. 5., kedd:
Egész nap Krakkóban voltunk. Nagyon szép a város, sok érdekességet láttunk. Voltunk egy katedrálisban, egy híres várban (amit a babona szerint egy sárkány őrzött, ezért árultak minden bazárban sárkányos cuccokat), aztán kaptunk 3 órát, hogy mindenki vásároljon, nézelődjön, amit akar, szabadon! Mindenkinek vettem ajándékot. Ekkor derült ki, hogy pénteken költözünk Czchów-ba, mert tavaly két ehelyről fogadtuk a csoportot! Szóval elköltöttem egy csomó pénzt, hisz még akkor a czchówiaknak is kellett ajándékot venni. 30 zlotyit elköltöttem (ez kb. 2000 Ft). Annyira fájt a vállam, mert a tárka úgy elnyomta! Egy csomó kaja, meg pia volt benne, és dögnehéz volt! Még a főtéren elidőztünk egy kicsit, volt ott egy kis előadás. 4 srác break-elt. Csúcsjó volt! :) 7 fele értünk haza...

Júl. 6., szerda:
A szülinapom!!! De erről később! :)
Délelőtt Zalipie-ben voltunk. Ez a falu arról híres, hogy itt kinden ház, még a kutyaól is virágokkal van kifestve! :P Mi is festettünk egy kis csengőt! Mondhatom, az én kézügyességemmel nagyon jól sikerült! :D
Suliban volt az ebéd. Megint nagyon finom volt... De kaptam egy nagyon finom gyümölcstortát! A szülinapom alkalmából! Mert a lányok nem tudták tartani a szájukat, és elpletykálták, hogy szülinapom van, és a tanárok rögtön intézkedtek! Csináltattak nekem egy tortát! Nagyon meglepett, mert nem is tudtam erről! :) Nagyon örültem neki!
2-ig megint uszodában voltunk!
Aztán mentünk egy Tesco-szerű bevásárlóközpontba, ott is vásárolgattunk! Annyira örültem, hisz a Mátétól kaptam egy plüss krokodilt, és vagy 9-en összedobtak pénzt, és kaptam egy nagyon szép karkötőt! S csak úgy csörgött a telefonom a bejövő SMS-ektől! Igaz, hogy nem voltam otthon, de nagyon jól sikerült ez a szülinap! (Ja, a 13.!) Kiderült, anyáéktól nem kontakt lencsét kapok, hanem egy új szemüveget! Ez is jó! :)
6-ra mentünk a sportcsarnokba falat mászni. Már jobban ment, mint hétfőn! :)

Júl. 7., csütörtök:
Egy sóbányába mentünk. Nem aludtunk ott, de így is nagyon érdekes volt! Volt egy kápolna, ami Szent Kinga kápolnája volt. Ő a bányászok patrónusa.

Folytatás: Francia Krémes [135725 AL] Ide már nem fér több!