Stefano naplója

Johnny Test [239016 AL], gazdája Stefano
sítábor 2009 jan

sítábor 2009 jan

most voltam először síelni, és a testnevelő-tanárom tanácsára inkább egyből snowboarddal kezdtem.
Csabi azt állította, h 4 nap alatt könnyedén megtanít engem boardozni, ha mindent úgy csinálok ahogy ő mondja. első nap még mindig kételkedtem, de végülis kellemesen csalódtam magamban.
a tábor végén már villámgyorsan száguldoztam lefele a fekete pájákon is =D

az egyik legviccesebb része az egésznek a síelők és boardosok között feszülő ellentét =)
mindig lebunkóznak minket, pedig ők szoktak tolakodni a felvonó előtti sorban. azt állítják lekotorjuk a havat az egész hegyről, mintha ők nem is a havon, hanem a levegőn siklanának :D aztán mi meg figurázzuk a bottal való kalimpálásukat.
harmadik nap ijet mond Csabi a páján: figyeljetek, mert mondok valami fontosat, ami hozzátartozik a snowboard oktatás elméleti részéhez. ti még alig tudtok deszkázni, de már így is sokkal többet értek mint egy síelő. az öltözéketek, a gondolkodásotok, a deszkázás mellett való kiállásotok ojan értékes dolog, amit a síelőknek csak kis része ér el életében.
(vagy vami ijesmi picit más szavakkal)
gondolom a síoktatók is hasonlóakat mondhatnak =P

napi program:
egy teljesen szokványos, emeletes téglaépületben volt a szállás Murauban. a 4ágyas 1zuhanyzós szobák elég jól néztek ki. fél8kor reggeli az étkezőben, és ha minden jól ment 8:30-45kor már indultunk a busszal a 860méterről induló kabinos felvonóhoz. a felvonók 9től délután 5ig működnek asszem. szal felmentünk egy kis táskával úgy 1700m-ig, ahol a kabinos felvonó épületében van melegedő, ahova a táskákat le lehet pakolni. azután kezdődött az oktatás, és tartott..úgy délig. amikor is 1órás ebédszünetet iktattunk be. a hütékben lehetett kajálni.
háromnegyed4ig tartott még az oktatás (illetve a profik legalább 3fős csoportokban kedvükre csúszkálhattak) és ekkor volt találkozó a kabinos felvonó tetejénél, ahonnan pedig irány a busz. a fáradtabbaknak felvonóval lefelé, a merészebbeknek pedig lesiklás.
amugy a panoráma vmi csodás volt. hatalmasnagy fenyőfák, szépfehér hó mindent beborít emddig csak szem ellát.
becsapós helyzetek: van hogy elég kicsi a lejtés egy hosszú pályarészen, elengeded magad, teli talpon siklassz h ne fékeződjön, oldalra nézel, gyönyörködsz a tájban.. közbe pedig van akkora lejtés h pillanatok alatt felgyorsulsz vagy 40re, egy rossz mozdulat, és szaltózol egyet :D szal oda kell figyelni ám!
a másik az ellenkezője. feketepáján haattaaalmas lejtő, mintha a 8. emeletről néznél ki a járdára, úristen ezen én nemtudok lemenni.. aztán mégis =)
a szállásra visszaértünk már fél6ra, ahol mindenkinek volt ideje először tisztálkodni, aztán a vacsora előtt és után 'kötelezően' választható mókás programokkal töltöttük az időt. kvíz, activiti, pókerbajnokság, egyebek.