Zs, a Székelyföld kari egyik árvagondozója naplója

Patás Piros [103139 AL], gazdája Zs, a Székelyföld kari egyik árvagondozója
2005. június 19.

2005. június 19.

2005 június 17. péntek
Csaj hétvége első napja.
Mint azt sokan tudjátok két nővérem beszervezett nekem erre a hétvégére egy kis csajhétvégét, ahol csak mi hárman voltunk.
Pénteken Pesten találkoztunk és egy kínai ebéd után indultunk Bánkra. Miután elhagytuk a várost és közeledtünk a hegyes-dombos tájak felé, én ismét semmi mást nem mondtam: Jajj, de szép! Hű, de jó! Bánk Nógrád megyében a Cserhát hegységben, Pesttől kb. 1-1,5 órányi autóútra van. Nagyon szép táj övezte utunkat, s mikor ideértünk végiggurultunk e kis település főutcáján, megkerestük a panziót, amit előre lefoglalt Küküllő. Miután kipakoltunk elmentünk sétálni, körbe akartuk sétálni az itt lévő tavat, melynek területe 7 ha. Hegyek között van, a tavon vadkacsák, a parton horgászok és fürdőzök voltak. Találtunk egy felfelé vezető lépcsőt, ami „a hegyre” visz fel. 139 db-os lépcsősor volt, ez kb. annyit jelent, mintha egy panelház 7. emeletére mentünk volna fel. A lépcsők tetején a település egy kis utcácskáját találtuk, ami üdülőtelep, és nagyon szép lelátás nyílt a fák között a tóra. A lépcsőn lefelé könnyebb volt menni, aminek én nagyon tudtam örülni. Folytattuk sétánkat a tó körül, s mire a végére értünk volna, kiderült számunkra az, hogy a Bánki tavat nem lehet körüljárni, mert ahol a strand van, ott raktak a járdához egy kerítést. Ezek után visszamentünk a panzióba, s elindultunk a környező településeken kastélyokat nézni. Az egyik kastélyt meg is találtuk, megállapítottuk, hogy szép épület lehetett valaha. A másik kastélyt még hosszabb keresgélés után mary junior felfedezte az úton haladva a fák között, de sajnos nem tudtunk hozzá közelebb menni. Elmentünk a Cser-hát hegy északi oldalát megmászni. Miután ezt megtettük, Küküllő elővette az általa reggelire készített szendvicseket, és ott fenn a 382 m-en, egy mezőn piknikezve megvacsoráztuk. A kilátás gyönyörű volt, körbe hegyek, s szinte összefüggő erdő borította a tájat. Az utunk itt is könnyebb volt lefelé. ÓÓÓ ha most ettünk, inni is kéne valamit. Küküllő ismét megmentett minket a szomjan halástól, és az autójából elővett innivalót – látjátok, nem hiába: Küküllő=tyúkanyó, ki mindig mindenre gondol. Ezután gondoltuk visszamegyünk a szállásra, csak veszünk innivalót, ebben az volt a gáz, hogy mire a Cserhátig elértünk, az útba ejtett három faluban már bolt sem volt nyitva, s eddig nem bírtunk innivalót venni. Minden bolt 5-kor bezárt. Ez elég „fura” azután, hogy még itt, nálunk a porfészekben is van bolt este 9-ig. Ekkor Küküllő azt gondolta, hogy menjünk be Rétságra és benzinkútnál vegyünk üdítőt. Mikor ez megtörtént, visszamentünk a szállásra. A panzió egyik sarkát egy terasz ajtó mellett kinevezték dohányzóhelynek. Itt ültünk le trécselni azok után, hogy az étteremből felhoztam fél liter vörösbort, jeget, s poharat. Ezt ittuk a korábban vásárolt kólával. Az esténk kellemesen telt, és egy gyönyörű nap után kellemes fáradtságot érezve nyugovóra tértünk. Azaz, mary junior csak tért volna. A panzió mellett folydogáló patakot és környékét békák lakták. Itt nem a kutyák ugatnak éjszaka, hanem a békák brekegnek. Ez miatt mary junior nem nagyon tudott elaludni.
A képen a Bánki tó látható, ahogy előszőr megláttuk.