Zs, a Székelyföld kari egyik árvagondozója naplója

Patás Piros [103139 AL], gazdája Zs, a Székelyföld kari egyik árvagondozója
2005. június 21.

2005. június 21.

2005 06 19 vasárnap
Csaj hétvége harmadik napja
Én egész addig aludtam, míg fel nem eszméltem arra, hogy mary junior „megdob” a harmadik tasak cukorral. Eljött a vasárnap reggel, reggelizés előtt össze kellett csomagolnunk. Ismét rendesen reggeliztünk és útnak indultunk a Börzsöny felé. Első megállónk Drégelypalánkon a Szondi kápolna és a Szondi fasor lett volna, de ezt ismét nem találtuk meg. Sebaj, mi mentünk tovább egészen Bernecebarátiba, ahol megnéztük a Huszár kastélyt. Itt eldöntöttem, hogyha nyernék a lottón ezt megvenném, mivel drága Lokim vezetékneve Huszár. Sajnos ez a kastély sem épp felújított formában van, de félig hegybe épült. Folytattuk utunkat Kemence felé, ahol megnéztük a kisvasút kiindulási pontját, de úgy döntöttünk, megyünk tovább a Kemence patak mentén. Gyönyörű ez a Börzsöny lábánál fekvő kis falucska. Meg tudom érteni Maszit, aki beleszeretett a helybe. Sajnos vele nem találkozhattunk, mert más elfoglaltsága volt. Az erdei úton mentünk tovább, azután, hogy Küküllő áthajtott a gázlón kétszer. Az erdei útról tettünk egy kis kitérőt a Feketevölgy Panzió felé, ahová keskeny kis út vezetett be az erdő közt. Mikor a panziót elértük, leparkoltunk, és elindultunk a zöld jelzés mentén fel a hegyre. Átmentünk a patakon, ahol az út kövekkel, fatuskókkal van kirakva. Gyönyörű út vezetett fel a hegyre az erdő közt, a patak mentén. Egész addig sétáltunk, mígnem úgy gondoltuk, hogy az út folytatása képességeinket meghaladja. De azért a legmagasabb pontig, amíg lehetett, felmentünk. A patak s az erdő gyönyörű volt onnan. Nekem nagyon tetszett. Miután visszaértünk a panzióhoz, ott pihentünk egy kicsit, és folytattuk tovább gyönyörű utunkat az erdei úton. Útközben találtunk egy forrást, melynek nevét mostanra már el is felejtettem (Vén-forrás?). Ennél a forrásnál volt egy forrásnál volt egy kopjafa, melyet igazságos Mátyás királyunk születésének 500. évfordulójára állítottak. Innen a Nógrádi várhoz indultunk, s felmásztunk a hegyre, mert autóval nem lehetett felmenni. Nekem ez a hegymászás elég nehéz volt, de hősiesen kitartottam. A várból a panoráma csodálatosan szép volt. De ha őszinte akarok lenni, maga a vár lentről szebb volt, mint belülről. A vár romos, de látszik, hogy elkezdték felújítani, s talán visszaállítják eredeti formájára. A váron belül egy rét van, ahol én a fűben feküdve kipihentem a felmászás fáradalmait. Ezek után elindultunk lefelé és a várhegy oldalában kopjafákat láttunk, melyeken Árpád és a hét vezér neve volt. Remélem, ha a várat felújították, a 8 kopjafára is jut pénz és energia, de alapjában véve szép volt. Az autóban „csúnyán felittunk”, a magunkkal hozott üdítőből. Majd visszamentünk a főútra s az irányt Pest felé vettük.
Itt megragadom az alkalmat, hogy megköszönjem testvéreimnek ennek a hétvégének a megszervezését, és lebonyolítását. Köszönöm nekik, hogy a nyárnak ezt a hétvégéjét szebbé tették számomra.
Hogy a beszámolónak vége egy gondolatunkat osztanánk meg veletek. Nagyon sok helyen jártunk úgy, hogy a térképen jelölt kastély, kápolna a településeken nem volt táblával jelölve. Ennek hiányát akkor vettük észre, mikor ugyanazt a kastélyt háromszor megkerültük, de mégsem találtuk meg. Úgy gondoljuk, hogy a városok áldozhatnának s figyelhetnének erre, hogy a turisták megtalálják amit keresnek, hiszen ez nem annyira megterhelő, csak egy vagy két táblán múlik.