Leltár

Adatlapok

Trükktár

TeveClub filmek



[ Mi ez? ] [ Írok ide ]
haverok:

AsKa naplója


Aska [144397 AL], gazdája AsKa
2004. december 28.

Ugrás egy másik naplóhoz!

Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje:
http://teveclub.hu/naplo/144397
2004. december 28.

Manson új üzenete





Transz Amnézia

Serpenyős amputáció… vagy inkább kávét kérnél?

’Screenagers’! Jó újra itthon lenni két hét „tajtékozás és terjesz-kedés” után, mialatt mOBSCENE videoklippemet eljuttattam jó pár kontinensre. Berlinben, a Marlene Dietrich boulevard és a szennyes égbolt között úgy izzott a nap, akár egy parázsló ciga-retta egy foltos lepedőn. Milyen „Edgar Allen Poétikus”. Alkonyatkor nekivágtunk a berlini Dóm-nak, és egy cseppet olyan érzésem támadt, mintha az „A művészet halála” című festményembe csöppentem volna. Helnwein és jómagam közö-sen rendeztünk egy élő installációt két meztelen és mellesleg nyomorék hölgy társaságában, mialatt szép kis tömeg gyűlt körénk. Természetesen ezt is dokumentáltuk, de ez még a jövő zenéje..

Kalandos körutam Madridból Milánba, majd Párizsba vezetett. Rengeteg figurával találkoztam, kiknek társaságát csak úgy vonzottam, torz emlékeim gyűrűmhöz tapadó ajkak egész sorát őrizték meg. Jean Paul Gaultier egy szkarabeuszt adott, vala-mint Hans Bellmers író egyik munkáját. Azokról az öltözékekről beszélgettünk, melyeket a turnéra tervez majd nekem. Gaspar Noe rejtelmes és buja kiváncsisága egy éjjeli túrára invitált Párizsban – dacoltunk a városközpont rejtett negyedének transzszexualitástól, prostitúciótól és sötét vágyaktól izzó légkörével. A moziról (az „Egyedül állok” című filmje egyik kedvencem) társalogtunk, és terveket szőttünk a jövőre nézve.

Elszántan vettem utamat az expresszionizmus szülőhazája felé, az „Alabama Dal”-t dúdolva Kurt Weill-től. Eljött a „Groteszk Burleszk” ideje, ahogy pár tucat egér osont a Kinderfeld-ből. Politikai orgonáikat leszerelték, melyeket átalakítottunk metafórikus kérdőjelekké.

Egy színpadi díszlet…

A berlini ’degenerált művészet’ szelleme erre az estére átitatta a Marilyn Manson-t és a Volksbuhne Színházban összegyűlt embe-reket. A félelemből fakadó dekadencia és vakmerő őszinteség közepette a külvilág lényegtelenné vált. Hirtelen én lettem Amerika legkevésbé szívlelt nagykövete. Tisztává vált, hogy – különösen egy amerikai - művész számára a legkritikusabb szerep bebizonyítani azt, hogy katonáink egy olyan ország zász-laja alatt harcolnak életüket kockáztatva, melyben érdemes élni. Nade a Marilyn Manson összeegyeztethetetlen extrémitása miként passzol ebbe a politikai zűrzavarba, amikor alig értettem egyet a kormány magatartásával? Hogy lehetnék büszke ame-rikai, míg Amerika mindent megtesz, hogy elpusztítson engem?

A válasz egyszerű – Éppenséggel nem ez a lényege annak, amit a két szó: ’Marilyn’ és ’Manson’ szimbolizáltak a kezdetektől fogva? Ha az Egyesült Államok kiáll a demokráciáért és a béké-ért, akkor a leghazafiasabb cselekedet egy művésztől az, hogy harcol ezekért a szabadságjogokért. A véleményem egy éles bot, mely a demokráciát döfködi, abban a reményben, hogy az még nem halott. Természettől fogva mindig is rámutatok a zene világában uralkodó cenzúra kettősségére. Ha megtiltják, hogy egy képet használjak, szöveget kiadjak vagy előadást rendezzek egy helyen, akkor egyszerűen máshol teszem azt meg. A GROTESZK ARANYKORA nem csupán egy album keretein belül valósul meg.

Frappáns fémjel lenne a következő: „Amerikának szüksége van a Marilyn Mansonra, épp úgy, ahogy a Marilyn Manson-nak szüksége van Amerikára.” Romantikus, nemde?

Figyelem!

Londonban, vandál módon szétzúztunk egy Versace plakátot két óriási Marilyn Egérrel és volt egy nagyszerű közönségünk is, mely végig énekelt a három zongorakísérettel előadott szám alatt. Keith Flint (The Prodigy) megajándékozott az új együttese által készített mOBSCENE remix-el, melyen ő énekel. Dumáltunk illegális viselkedésekről, majd egy kicsit ’illegálisan viselkedtünk’ és jó barátok lettünk egy üveg abszint mellett.

Bűnözők és csúszó-mászók, már alaposan felkarcoltuk a fel-színt, így a Groteszk Burleszk hazatér Hollywood-ba. Ez a banda könnyen rájött arra, hogy miként csinálhat öklöt öt középső ujjal. Meg kell egyáltalán kérdeznem? Készen álltok anyabaszók az új szarra?

Megírjuk a ’romlás törvényeit’.

Szétszedtük a csengőt. Nem cseng már akárkinek.

Most aludjatok, nem voltatok szemtanuk. Részei voltatok a látványosságnak.

Marilyn Manson




Problémás tartalom jelzése






© Napfolt Kft. - Médiaajánlat