P. Anikó naplója

Annie5 [10339 AL], gazdája P. Anikó
Írországi körutazás - I.rész

Írországi körutazás - I.rész

1. nap: Budapest- Győr- Hegyeshalom - Bécs- Linz- Passau- Regensburg - Nürnberg útvonalon. Szállás Neumarktban.
2. nap: Németország, Luxembourg és Franciaország. Calais kikötőjében veszünk búcsút a kontinenstôl és indulunk Doverbe. Doverben vacsora és tetszés szerint séta a város tengerparti promenádján.
3. nap: Indulás Bath felé. Útközben letérünk a tengerpartra, és a Brighton - Portsmouth - Southampton útvonalon haladunk, majd Stonehenge felé vesszük az irányt. Ezután -kis kitérővel Avebury felé- érkezünk meg a festői fürdővárosba Bath-ba, este szabadprogram.
4. nap: Ismerkedünk Bath városka műemlékeivel. A római korból fennmaradt látnivalók mellett Bath több, csodálatos György korabeli épülettel is dicsekedhet. A várost elhagyva Cardiffon, a walesi fővároson áthaladva követjük a tengerpartot Swansea-ig, majd Fishguard felé vesszük az irányt, ahol kompra szállunk és átszeljük a Szent György Csatornát Írország felé. Rosslare-nél lépünk elôször ír földre a koraesti órákban - séta a hajdani viking/normann városkában.
5. nap: Glendalough, ahol meglátogatjuk a VI. században Szent Kevin által alapított apátság romjait. Kellemes sétaút vezet a hegyek által közrefogott két tóhoz, elsétálunk a vízeséshez s közben gyönyörködhetünk a zöld különböző árnyalatiban pompázó növényzetben. Elhagyva a két tó völgyét folytatjuk utunkat a Wicklow hegységben a Powerscourt birtok felé, amely Írország egyik legattraktívabb magántulajdonban levő parkja. A Powerscourt Kerthez vezető úton először a birtok déli részén található vízesést tekintjük meg. Ez Írország talán legszebb vízesése amely egyben a legmagasabb is, 130 méterről zúdul alá a víz. Ezután következik a híres, XIX. században létesített, szökőkutakkal, szobrokkal díszített park megtekintése. A természetben való gyönyörködés után rövidesen megérkezünk Dublinba.
6. nap: Dublini városnézés busszal és gyalogosan, amelynek során megtekintjük az ír főváros legjelentősebb kulturális és történelmi látnivalóit: Trinity College –ahol láthatjuk az egyetem könyvtárában őrzött kézzel írott, gazdagon díszített VIII. századbeli kódexeket, amelyek közül a legísmertebb és méltán leghíresebb a Book of Kells –Kellsi Könyv-, Szt Patrick templom, -amelynek Jonathan Swift több mint 30 évig volt az esperese-, Dublin Castle, Christ Church, György korabeli épületek és parkok, Temple Bar, O’Connel Street, Főposta stb. A délután folyamán lesz szabadidő is, hogy ki-ki saját kedve szerint barangoljon a városban vagy az ajánlott látnivalók közül keressen fel néhányat.
7. nap: A fővárost elhagyva útunk Észak felé vezet. Megtekintjük a Malahide kastélyt, a Boyne folyó völgyében található Newgrange múzeumba látogatunk el, ahol bepillantást nyerhetünk a mintegy ötezer évvel ezelőtt itt élt nép életébe. Drogheda érintésével Monasterboice kolostorának maradványait látogatjuk meg, valamint Írország legmagasabb, bibliai jelenetekkel gazdagon díszített kelta keresztjét amely a X. századból maradt ránk.
8. nap: Buszos városnézés Belfastban több megállóval. Meglátogatjuk a Botanikus Kertet az Ulster Múzeumot, a régi de még ma is működő Harland & Wolff hajógyárat ahol a tragikus sorsú Titanic óceánjárót is építették, látogatást teszünk a Cave Hill Country Parkba.
9. nap: Antrim megye romantikus tengerparti útján folytatjuk túránkat, amelynek első állomása Carrickfergus lesz, majd továbbhaladunk Cushendall érintésével Carrick-a-Rede felé, ahol a bátrabbak átkelhetnek egy kis szigetre, amelyre kb 20 m. hosszú lengő kötélhíd vezet mintegy 25 m. magasan a tenger felett. A természet egyik csodája a Világörökség része, a Giant’s Causeway –az Óriás útja- amely következő úticélunk, majd folytatjuk utunkat a Dunluce kastélyhoz. Az esti órákban érkezünk Donegalba.