P. Anikó naplója

Annie5 [10339 AL], gazdája P. Anikó
Írországi körutazás - II. rész

Írországi körutazás - II. rész

10. nap: Séta a városban (Donegal), majd egésznapos kirándulásra indulunk Írország egyik legvadregényesebb vidékére. Donegal megye a Gaeltacht -az ír nyelvet beszélő- területek egyik legjelentősebbike. Kirándulásunk során eljutunk Glencolumkille-be, ahol az egykori ír település életét bemutató skanzent tekintjük meg, elsétálunk az Atlanti Óceán partjára. Útunkat a csipkézett partvonal mentén folytatjuk. Látogatást teszünk a Glenveagh Nemzeti Parkba, majd Letterkenny érintésével visszaérkezünk Donegalba.
11. nap: Elhagyva Donegalt, a nyugati parton haladunk lefelé: Durmcliff,Sligo. Déli irányban haladva megállunk Westportban, majd a kopár hegyekkel zúgó patakokkal tarkított, komor szépségű Connemara vidékén vezet tovább az utunk. A Nemzeti Park mentén haladva a vidék egyik legszebb tavának –Lough Inagh- közelében található Kylemore Apátságot tekintjük meg. Ezután folytatjuk útunkat a nyugati part kulturális fővárosába, Galwaybe.
12. nap: Sétát teszünk a városban, majd mielőtt áthaladnánk a nyugati partvidék egyedülálló sziklás köves fennsíkján a Burren vidéken, a Black Head öböl partján fekvő Ballyvaughan települést látogatjuk meg, illetve a közelében levő Aillwee Barlangot, mely számtalan meglepetéssel, látnivalóval szolgál. Ezután folytatjuk útunkat a Cliffs of Moher (Moher Sziklái) felé. A nyugati partvidék az ír népzene egyik jelentős központja is, több kisvárosban rendeznek a nyár folyamán országos ill. nemzetközi ír népzenei fesztivált. Az egyik ilyen kisváros Doolin, ahova teszünk hazafelé egy kis kitérőt, majd visszaindulunk Galwaybe.
13. nap: Búcsút veszünk a nyugati partvidéktől, Galwaytól és az országot Kelet felé átszelve indulunk vissza Dublinba. Rövid látogatást teszünk Athlone városában, majd a Clonmacnoisi apátsághoz, ahonnan csodálatos kilátás nyílik Írország legnagyobb folyójára a Shannon-ra. Egy kis kitérő déli irányba Birr felé, azután Tullamore felé haladva rátérünk a Dublinba vezető útra. Hazaérkezés után kis pihenő, majd közös búcsúparty.
14. nap: Korai reggeli után indulunk a kikötőbe, ahol végleg búcsút intünk Dublinnak és Írországnak és az Ír Tengert átszelve Holyheadnél érkezünk Angliába, azaz Nyugat Walesbe. Doverig rövid pihenőket tartunk, de nem hagyjuk ki William Shakespeare szülővárosa, Stratford upon Avon megtekintését. Szállásunk Doverben lesz.
15. nap: Reggel indulunk a kikötőbe és ismét kompra szállunk, hogy visszatérjünk az öreg Kontinensre. Franciaországban Calais-nál érünk partot, innen utazunk tovább Luxembourgon, Németországon át. Utolsó szállásunk újra Neumarktban lesz.
16. nap: Megkezdjük útunkat hazafelé Németországon és Ausztrián át és az esti órákban érkezünk meg Budapestre.