Tibi (Lv) naplója

Lótuszvirág [11980 AL], gazdája Tibi (Lv)
2014-10-07 nyár :-)

2014-10-07 nyár :-)

Kedves Naplóm!

Régen írtam már beléd, ne hari!
Az év elejére nem emlékszem hirtelen, csak májustól van meg. Azt mondja, rengeteg helyen voltam Európában - úgy örülök ennek! Voltam többször Ausztriában egy-egy napos kirándulásokon - legjobban az osztrák Duna-kanyar tetszett! Ezen az osztrák Duna-kanyaros kiránduláson még hajóztam is, asszem egy egész óráig és egy jó társaságban utaztam, akik emberszámba vettek engem és nem bunkóztak velem. Érdekes volt a Dunán hajózni, látni közben a parton a sok várromot, a kis településeket és a nagy kertekkel rendelkező tanyákat, kertesházakat, amik leginkább szőlőtermesztéssel foglalkoztak, szőlőültetvények voltak még a kis domboldalokon is. :-) Sajnos, ez is csak egy egy napos út volt, de mit nem mondok, elég is volt belőle, hiszen két várost is megnéztem közben.

Voltam Münchenben is! Az egy 4 napos út volt, sajnos sokat buszoztam közben, az is egy szervezett utazás volt. Sok helyen megálltunk, megnéztünk jópár bajor kastélyt, s végigjártuk a végigjárható részeiket. Volt egy, amit nem tudott a tulajdonosa befejezni és volt olyan, amelyik erdő közepén volt. Egyik a Schloss Neuschwanstein nevet viselte, ugye, németül a kastély schloss. Nahát, az gyönyörű volt kívülről! Csodás világos színe van annak. Volt benne egy büfé is, ott kávéztam és sütiztem egyet. :p Amikor szabadidőt kaptunk Münchenben, az utaskísérő és a többi turista elszelelt valamerre, engem ott hagytak egy külföldi városban egyedül - jó volt egyedül! :-) Baráti város. No, a visszafelé út kegyetlen hosszú volt.
Voltam Csehországban is... Kétszer is - egyik alkalommal két nyavajás kastélyt látogattunk meg, Valticét és Lednicét, a másik alkalommal pedig Cesky Krumlovot - Imádnivaló ez a Krumlov, kár, hogy egynapos út volt. útban arrafelé volt egy folyó, amin sok vidám ember csónakázott; ez a folyó itt-ott egy-két méter mély volt, másutt csak fél méter, vagy annál kevesebb volt, néhol a sekély folyóban nehezen lehetett előrehaladni. :-)
A legeslegnagyobb utazásom most szeptemberben történt, a hónap elején, amikor szervezetten elbuszoztam egy egész napos buszúton Imperiába, Olaszország észak-nyugati részébe. Volt e 8 nap alatt minden: francia riviéra, benne Nizza, Antibes, Cannes, hegyek-völgyek, botanikus kert, Dolceaqua és Apricale, Menton és San Remo, Monte-Carlo, hajókázás a Ligúr-tengeren, hazafelé Genova, Milánó, végül Verona, a szerelmesek városa. Imperiában egy gagyi szálláson laktam hosszú éjszakákon át, majd hazafelé Negrarban töltöttünk egy éjszakát egy csodás szállodában, mely 3 csillaga összehasonlíthatatlan volt az imperiai szálloda 3 csillagával. Negrarban lapos tvm és kis hűtőm is volt, míg az imperiai szálláson ez nem volt jelen, csak egy rozoga nyekergő ágy, egy felszerelt fürdőszobával, ahol viszont nem nagyon volt víznyomás. :D Megváltás volt a negrari szállás, végre civilizált szobám lett. Amúgy valahogy nem éreztem európaiasnak, csak Milánót és Veronát, a többi túlzsúfolt volt, vagy olyan magas szintű szállodákkal, amihez nem vagyok hozzászokva. Hosszan érkeztünk haza, többen itt-ott korábban leszálltak a turistabuszról. Alulról közelítettük meg Magyarországot. Jó volt, csak rettentő sokat 1,buszoztunk, 2,gyalogoltam. De sokszor fürödtem/lubickoltam a tengerben is! A Ligúr-tenger nem volt túl meleg, de túl hideg sem - meg lehetett lassan-lassan szokni. Sokszor voltam a tengerben. :-) A francia riviérát úgy is hívják: Cote d'Azur, s valóban gyönyörű volt az azúrkék tenger és a világosabb kék, tiszta ég! Szeretem azt a részt!