Leltár

Adatlapok

Trükktár

TeveClub filmek



[ Mi ez? ] [ Írok ide ]
haverok:

Röfi naplója


Rettentő Zoknisfiók [275271 AL], gazdája Röfi
Néhány hírmorzsa...

Ugrás egy másik naplóhoz!

Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje:
http://teveclub.hu/naplo/275271
Néhány hírmorzsa...

A legfrissebb hírek szerint a francia gyártó felajánlotta a Nemzetközi Automobil Szövetség jelenlegi elnökének, Max Mosley-nak, hogy amennyiben nem zárják ki az istállót a Forma-1-ből, azonnali hatállyal menesztik az olasz csapatfőnököt. Az FIA a Renault főmérnökének pedig alkut ajánlott!

A FIA Világ Motor Sport Tanácsa jövő hét hétfőn Párizsban tart rendkívüli ülést a tavaly Szingapúrban történtekről. Egyre több résztvevője van a Renault ügynek.

Legutóbb Nelsinho Piquet édesapja, a korábbi háromszoros világbajnok versenyző állította azt, hogy Fernando Alonso nyilatkozata ellenére pontosan tudott mindenről, és be volt avatva a „Piquet féle falhoz csapódunk” című tervbe.

A kétszeres spanyol világbajnok továbbra sem reagált a megjelentekre. Fernando Monzában, az idei Olasz Nagydíjon azt mondta, hogy ő már ezzel kapcsolatban csak a meghallgatás után fog bármit is nyilatkozni.

Az itáliai versenyhétvégén még az is felvetődött, hogy az állítólagos főbűnöst, Flavio Briatorét elküldi a Renault, és a helyére a királykategória történetének egyik legsikeresebb pilótáját, a négy bajnoki címmel rendelkező francia Alain Prost-ot ülteti.

Prost Monzában kitérő választ adott erre: „Annyit tudok, hogy van egy pletyka. Majd meglátjuk, hogy mi történik.”

A legfrissebb hírek szerint Briatore-nak mennie kell. A francia gyártó kész alkut kötni a Világ Motor Sport Tanáccsal. Az október végén leköszönő Max Mosley nagy hatással van a tanácsra, és finoman szólva sem jóbarátja az olasznak.

„Mad Max” most visszavághat, mivel Briatore volt az, aki állítólag kitervelte azt, hogy a szövetséggel való békekötésnek az alapfeltétele legyen az, hogy Mosley távozik a posztjáról, nem jelölteti magát az októberi elnökválasztáson.

A Renault cserébe, hogy nem zárják ki a gárdát, elbocsátja Flavio-t, és Frederic Vasseur-t, a GP2-ben nemrég bajnoki címet szerző ART csapat vezetőjét nevezi ki csapatfőnöknek.

Frederic Vasseur-ral már felvették a kapcsolatot, napokon belül válaszolnia kell, elfogadja e a kihívást, vagy sem.

Ehhez kapcsolódó hír, hogy Bernie Ecclestone, a Formula-1 kereskedelmi jogait birtokló brit többször is ülésezett barátjával Monzában (Flavio Briatore), és próbálta meggyőzni, hogy amíg lehet, mondjon le.

Ron Dennis után még egy nagy csapatfőnök távozik? A hosszú éveken át a McLaren első embereként tevékenykedő Dennis-nek az idény elején kirobbant „hazugság-ügy” miatt kellett elhagynia az F1-et.

Időközben az FIA, akárcsak Nelsinho Piquet-nek - a Renault főmérnökének, Pat Symonds-nak is teljes mentességet ajánlott fel, miszerint ha nyilvánosságra hozza a tavaly Szingapúrban történteknek az összes bizonyítékát, akkor nem fogják megbüntetni.

Symonds volt az, aki korábban Briatoréval ellentétben elismerte, hogy valóban valóban volt egy megbeszélés közvetlen a verseny előtt közte, Flavio és Piquet között a szándékos ütközés kapcsán.

Azonban Symonds szerint Piquet találta ki az egészet, és ő erőltette.

Egyelőre nem tudni, hogy a szakember elfogadta e a szövetség ajánlatát. Ha Symonds a mentesség mellett dönt, akkor Briatorénak egyedül kell majd felelnie a Szingapúrban történtekért.


A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is bejelentette, hogy jövőre a Lotus lesz amely elfoglalhatja az év végén a Forma-1-ből távozó BMW-Sauber helyét a rajtrácson.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hivatalos weboldalán jelentette be a 13. csapat kilétét. A döntésük értelmében a Lotus veszi át a BMW Sauber helyét. Azonban ezt a Lotus-t nem szabad összekeverni a korábban (jogosulatlanul) Lotus néven nevező Litespeed-el.

Ugyanis a Lotus jogai egy maláj autógyár, a Proton birtokában vannak és ezzel közösen a maláj kormány egy konzorciumot hozott létre, amivel fenntarthatnak egy Forma-1-es istállót. Jöjjön pár alapvető információ a "régi-új" csapatról.

Az istálló Cosworth motorokat fog használni, központjuk az Egyesült Királyságban, Norfolkban lesz az RTN nevezetű gyárban, amit anno még a Toyota épített, ám később a Bentley használta Le Mans programjához.

A csapat technikai központja a Maláj Nagydíjnak is otthont adó sepangi pálya mellett lesz felépítve.

A csapatfőnök Tony Fernandes, a technikai igazgató pedig a 20 éves Forma-1-es tapasztalattal rendelkező Mike Gascoyne lesz.

Az istálló technikai partnerei az Xtrac és a Fond Tech lesz. A Forma-1-ben legendásnak számító márkanév tehát 1994 után tér vissza a száguldó cirkuszba.

A FIA azonban nem áll le, vizsgálja a lehetőségét annak, hogy a 2010-es mezőnyt 14 csapatra bővítse, ehhez azonban a jelenlegi istállók belegyezése kell.


A német autógyártó bejelentette, hogy a Qadbak Investments cég beleegyezett abba, hogy megvásárolja a Hinwil székhelyű F1-es csapatot. A BMW arra számít, hogy az új tulajdonban lévő csapat ott lesz jövőre az évadnyitó futamon.

Ma a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nyilvánosságra hozta a 13. csapat kilétét. Mivel a BMW az idény végén elhagyja a száguldó cirkuszt, és 2010-től semmilyen formában, még motorszállítóként sem vesz részt a királykategóriában, megüresedett egy hely a rajtrácson.

Nem sokkal a német gyártó bejelentése után Max Mosley, az FIA jelenlegi elnöke megerősítette, hogy felvette a kapcsolatot a várólistás csapatokkal. A szövetség végül a Cosworh erőforrást használó Lotus névvel futó istálló mellett döntött.

Ezzel egy időben a BMW is bejelentésre szánta el magát. A BMW-Sauber-t ma hivatalosan is eladták a svájci székhelyű, Közel-Kelet és Európa központú családok támogatását élvező Qadbak Investments alapítványnak.

„A BMW sok sikert kíván Qadbak-nak és a Sauber csapatnak a 2010-es bajnoksághoz, és azután is. A Qadbak személyében egy igazán tőkeerős befektetőt találtunk.” - BMW.

Az új tulajdonba került csapatnak még van esélye az indulásra, ami a 2010-es szezont illeti, mivel az FIA már vizsgálja annak a lehetőségét, hogy jövőre 28 autó (14 csapat) állhasson fel a rajtrácsra.

„Örömünkre szolgál, hogy megerősíthetem, az FIA jelezte, hogy helyet kaphatunk a 2010-es világbajnoki szezonban. A csapat arra számít, hogy ott lesz a rajtrácson a 2010-es szezon első versenyén." - BMW.



Problémás tartalom jelzése






© Napfolt Kft. - Médiaajánlat