Leltár

Adatlapok

Trükktár

TeveClub filmek



[ Mi ez? ] [ Írok ide ]
haverok:

Röfi naplója


Rettentő Zoknisfiók [275271 AL], gazdája Röfi
Végre hivatalos!

Ugrás egy másik naplóhoz!

Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje:
http://teveclub.hu/naplo/275271
Végre hivatalos!

A Ferrari a vártnál egy nappal korábban, szerdán hivatalosan is megerősítette, hogy Fernando Alonso veszi át Kimi Raikkönen helyét a 2010-es idénytől, miután egy három évre szóló szerződést kötött a kétszeres világbajnokkal.

A spanyol versenyző átigazolása már hónapok óta nyílt titok volt, ám a Ferrari végre pontot tett a találgatások végére, és hivatalos közleményében megerősítette, hogy felbontotta Kimi Raikkönen eredetileg a jövő év végéig szóló szerződését, hogy a Fernando Alonso – Felipe Massa párossal vághasson neki a következő idénynek.

"Büszkék vagyunk arra, hogy egy újabb győztes versenyzőt köszönthetünk a csapatunkban, aki bizonyította kivételes tehetségét azzal, hogy eddig két bajnoki címet is szerzett forma-1-es karrierje során" – mondta a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali.

Alonso érkezésével Raikkönen egyelőre versenyzői ülés nélkül áll, azonban minden jel arra utal, hogy hamarosan aláír egykori csapatával, a McLarennel, és Lewis Hamilton csapattársaként kezdi meg a 2010-es bajnokságot a Forma-1-ben.

A finn pilóta fantasztikusan debütált a Ferrarinál, rögtön első évében megszerezte a vb-címet, azonban a Belga Nagydíjon aratott győzelmét leszámítva, legutóbb a tavaly májusban megrendezett Spanyol Nagydíjon állhatott fel a dobogó legfelső fákra.

Mivel nem hozta az eredményeket, csapata egy évvel eredeti szerződése lejárta előtt szakított vele, de útjaik nem haraggal válnak el.

"Természetesen meg szeretnénk köszönni neki mindazt, amit a csapattal töltött évei során tett" – folytatta a csapatfőnök. "Velünk töltött első évében azonnal megszerezte az egyéni bajnoki címet, ezzel hozzájárulva a Ferrari történelméhez, és döntő szerepet játszott abban, hogy megnyertük a konstruktőri címet 2007-ben és 2008-ban."

"Még egy ilyen nehéz szezonban is, mint az idei, bizonyította tehetségét számos kiváló eredménnyel, beleértve egy remek győzelmet Spában. Abban is biztosak vagyunk, hogy a szezon utolsó három versenyét is kiélvezhetjük."

Ez egy nagyon szép nyilatkozat...

- Megérte ilyen sok áldozatot hozni?
- Igen, ez az életem. Élvezem ezt csinálni. Számomra természetes állapot, hogy együléses versenyautóban ülök és kormány van a kezemben.

- Tudnál a Forma-1 nélkül élni?
- Azt hiszem. Jelenleg ez a munkám és a szenvedélyem, de nem fog örökké tartani. Vannak más álmaim is az életben, és készen állok megvalósítani őket, amikor eljön az idő.

- Egyszer azt mondtad, függetlenül attól, mennyi időt fogsz a Forma-1-ben tölteni, úgy szeretnél visszavonulni, hogy előtte megnyered a világbajnoki címet. Még most is ugyanígy gondolod?
- Igen, ez azon dolgok egyike, amiket szeretnék, de nem könnyű. A veszélyes, hogy amikor az ember nyer, és minden jól megy, hatalmas a nyomás és a kísértés, hogy a következő évben is megismételje ugyanazt, ám nem ismeri fel, mennyire összetett és bonyolult dolog megnyerni a világbajnoki címet. Ezért biztos vagyok benne, ha leszek olyan szerencsés az elkövetkező években, hogy bajnokságot nyerjek, az tökéletes alkalom lesz a visszavonulásra.

- Hiányozni fog mindaz, amit magad mögött hagysz? A Renault a családod, a te embereid, a családod, kicsit az otthonod is.
- Igen, az egész F1-es életemet kéz a kézben töltöttem a Renault-val. Soha nem tudnám elfelejteni őket, mert velük, nekik köszönhetően értem el mindent, amim ma megvan. Örökké hálás leszek, és természetesen mindig kapcsolatban maradok az összes jó baráttal, akiket megismertem az elmúlt évek alatt. A Renault egy csapat és sok ember, akiket mindig a szívemben fogok őrizni.

- Mennyi mindent nem tudnak rólad az emberek?
- Sokat, de igazság szerint nem is kell tudniuk, ki vagyok. Úgy gondolom, aminek érdekelnie kellene őket, az az, hogy miként teljesítek az autóban.

- Huszonnyolc éves vagy, nyertél két világbajnoki címet, és nagyon jó életed van. Mi maradt abból a tizenkilenc éves srácból, aki 2001-ben megérkezett Ausztráliába, hogy élete első Forma-1-es versenyét teljesítse?
- Ugyanaz vagyok, mint amikor azon a 2001 márciusában megérkezett Ausztráliába, csak most Szuzukában vagyok. Egyáltalán nem változtam. A körülöttem levő dolgok változtak meg. Amikor megérkeztem a Minardihoz, senki nem ismert és semmiféle érdeklődést nem váltott ki a jelenlétem a paddockban. Most az emberek jobban tisztelnek, és csodálnak, talán ennyi a változás. Fernando, a személy ugyanaz maradt. Ez valószínűleg a neveltetésemnek köszönhető, amiben a családomnak köszönhetően részesültem.

- Nem egy tipikus versenyző vagy, aki szupersztárként tekint önmagára.
- Teljesen hétköznapi ember vagyok. Akik ismernek, tudják, hogy nem változtam.

- Sokan azt mondják, te vagy a legjobb.
- Az egyetlen, amit tudok, hogy bármilyen autóból képes vagyok kihozni, ami benne van. Lehet, hogy most az emberek azt mondják, a legjobb vagyok, én azonban nem hiszem, hogy mondhatok ilyet.

- Nagyon őszinte vagy. Ez néha előny, de gondolod, hogy hátrányos is lehet?
- Nem hiszem, hogy ez hátrány. A dolgoknak mindig szemtől szemben kellene történniük. Amikor jó dolgok történnek, minden nagyszerű, amikor viszont rosszul alakul valami, szemtől szembe kell megmondani, miben kell fejlődni, és soha nem kritizálni.

- Hogyan szeretnél búcsúzni a Renault-tól?
- Jó versenyzéssel. Az idei első dobogós helyezés után azt remélem, a lehető legtöbb pontot tudom szerezni nekik a hátralevő három futamon. És természetesen szeretnék elbúcsúzni és egy nagy ölelést adni valamennyiüknek, és remélem, erős vetélytársak lesznek a jövőben. Nagyon fognak hiányozni, remélem jól teljesítenek majd.

- Egy győzelem hiányzik, hogy bekerülj a tíz legsikeresebb pilóta közé, olyan nagyságok közé, mint Nelson Piquet, Juan Manuel Fangio, Niki Lauda, Jim Clark, és Jackie Stewart. Milyen érzés?
- Nem figyelek semmilyen statisztikát. Most, hogy mondod, jó érzés tudni, de ez csak akkor számít, amikor visszavonulsz. Akkor majd, amikor visszatekintek, hogy mennyire teljesítettem jól ebben a sportban, és látni fogom, hogy egy szinten vagyok a motorsport legnagyobb neveivel, nagyon büszke leszek.

- Nagyon keményen kűzdöttél azért, hogy idáig eljuss. Kik segítettek a legnagyobb mértékben, hogy itt lehess?
- A családom.

- A sok győzelem után megtanultad, hogyan kell veszíteni?
- Igen, megtanultam, mert ahogy az ember öregszik jobban ismered a világot, sors hóbortjait és a sportot magát. Lehetetlen minden alkalommal nyerni, amikor pályára lépsz. Ez az élet egyszerű szabálya. Azonban vannak pillanatok, amikor készen állsz a győzelemre, olyankor meg kell ragadni a kínálkozó lehetőséget. Az egyetlen, amit tehetsz, hogy mindent beleadsz és igyekszel a lehető leggyorsabban fejlődni.



Problémás tartalom jelzése






© Napfolt Kft. - Médiaajánlat