Vivi naplója
Tim Speed [151603 AL], gazdája Vivi
Ocean's Eleven
Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje: http://teveclub.hu/naplo/151603
|
Ocean's Eleven
Ocean´s Eleven - Tripla vagy semmi
Danny Ocean csak két dolgot szeretne: sok pénzt és a feleségét visszaszerezni. Így a börtönből szabadulva első útja Las Vegasba vezet, ahol mindkettőt megtalálhatja. A felesége a város legnagyobb kaszinótulajdonosának barátnője lett, így kézenfekvő a megoldás: palira kell venni a palit, és akkor lesz pénz is, nő is. A rafinált ötlethez tizenegy nagyágyút verbuvál – a kártyajátékos Brad Pitt-tel az élen –, akik a történelem egyik legnagyobb kész átverés show-ját készülnek végrehajtani.
Steven Soderbergh rendező 2001-ben meghódította Hollywoodot: elkészítette az Erin Brockovichot és a Traffic-et, amelyek mind szakmailag, mind anyagilag világsikert arattak. Soderbergh lett 1939 óta (akkor Kertész Mihály) az első rendező, akit egyszerre két filmjéért is jelöltek a legjobb rendező Oscar-díjára, sőt a Traffic-ért (általános elképedésre) meg is kapta a díjat. Két filmjével a rendező kétségtelenül az egyik legnagyobb közönség-kedvenc lett.
Ilyen bravúrok után talán meglepő, hogy egy régi klasszikus remake-jét rendezte újra, de csak addig csodálkozhatunk, amíg végig nem pillantunk a szereposztáson. A producerek ezúttal tényleg belecsaptak a lecsóba: a nők legnagyobb örömére egy filmbe zsúfolták a jelen három szex szimbólumát – Brad Pitt-et, George Clooney-t és Matt Damon-t –, míg a férfiaknak meg kell elégedniük Julia Roberts-szel. Az egykoron Frank Sinatra jegyezte alkotás kissé a Piszkos tizenkettőre asszociál, hiszen ezúttal is tizenkét férfi küzd a végső sikerért, amely ezúttal egy bombabiztos kaszinó páncélszobájának tartalma, Las Vegas három legnagyobb szerencsebarlangjának bevételével. Soderbergh nem veszítette el humorérzékét: az akciót a Klitschko – Lewis nehézsúlyú világbajnoki bokszmérkőzés alatt hajtják végre (amihez a két ökölvívót tényleg összehozták a film kedvéért a szorítóba), miközben a tömeg az arénában őrjöng.
A szokványos bankrablós moziktól szerencsére eltér a film: nincsen hatalmas fegyverarzenál, annál több viszont a rafinéria, nincsen vérengzés, annál több humor, és bár vannak érzelmek, (szerencsére) a nagy szerelmi leszámolás is elmarad. Soderbergh tökéletesen érezte, hogy mikor kell a giccstől visszafogni a mozit: a szerelmi háromszög inkább csak formális mellékzönge, finoman meghúzódik a háttérben (ezzel egyidejűleg Julia Roberts szerepe is teljesen marginális lett), a lényeg a csapat verbuválása és a nagy rablás előkészítése, illetve végrehajtása. Utóbbiban néhány rendezői bravúr mellett friss ötletek függetlenítik az alkotást a Szajré és Briliáns csapda jellegű típusfilmektől.
Bár a Tripla vagy semmi kissé naiv mozi – a véletlenek hihetetlen egybeesése és a kiszámítottság azért mosolyognivaló – kétségtelenül a filmévad egyik legszórakoztatóbb alkotása lett.
A neves rendező, Sydney Lumet állapította meg egyszer: “A film világában mindenkinek van menő korszaka. Ilyenkor mindenki téged akar, mert a legutóbbi filmed hatalmas siker volt. Ha egymás után két filmed is sikert aratott, akkor már ász vagy. Három sikerfilmnél pedig csak ezt hallod: Mit szeretnél? Tudod, csak szólnod kell”. Nos, Mr. Soderbergh önnél van Aladdin lámpása, csak kívánjon, a nézők pedig nem hagyják cserben...
|
Problémás tartalom jelzése
|