Leltár

Adatlapok

Trükktár

TeveClub filmek



[ Mi ez? ] [ Írok ide ]
haverok:

Péter naplója


Falcon [67464 AL], gazdája Péter
Hogyan udavaroljunk?

Ugrás egy másik naplóhoz!

Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje:
http://teveclub.hu/naplo/67464
Hogyan udavaroljunk?

Bevezető

Most pedig az udvarlást vesézzük ki. Ne vegyük készpénznek az itt található tanácsokat, se igazságnak, inkább csak úgy általánosságnak, "ez is van"-nak kell felfogni. Minden ami itt áll szubjektív, saját tapasztalataim kétes eredménye, de lehetséges más, kiterjedtebb, jobb tapasztalat is.


Hogyan udvaroljunk? Ez a nagy kérdés. Mert bizony kell. A férfiember egymagában nem szürcsölgetheti vég nélkül jól megérdemelt limonádéját, hanem társra áhítozik az élet nehézkes útján, megértő testi-lelki (aláhúzandó attól függően, kinek mi felel meg) társra. Tehát ott tartunk hogy love kell, meg érzelem, de leginkább nőnemű ember, "bűnös asszonyi állat", stb. Csakhogy a sikeres ismerkedés nem megy olyan könnyen. Csak kevés férfi volt a világtörténelemben, akikkel másképp állt a helyzet, de példájuk inkább abnormálisnak, mint normálisnak mondható. Véletlen műve lehetett az egész. Jó gének, szerencse, unatkozó, érdekből férjhez ment nőcskék kora, könnyű feladat volt meghódítani őket. Én hittel vallom hogy Casanova nem igazán a módszernek köszönheti sikereit, és ha igen, az a módszer csak abban a korban vált be. Ami örök, az a macsó stílus, és ez az igazi módszer. Következnek hát megfigyeléseink, szigorúan tudományos formában, a Fogorvosok Ajánlásával, magas Ph-érték, stb.

1, A szellem nem menő

Költők, filozófusok, írók. Mi a közös bennük? A magány. A filozófusok (pl. Hegel, Nietzsche, Schopenhauer) szerencsétlensége e téren talán közismert. A költők már valamivel talán sikeresebbek, de csak voltak. A tizenkilencedik században a szellemi dolgokat jobban megbecsülő női nem létezett még, egy másik női nem, mint amiről ma beszélünk. A nevelés szerepe itt nagyon fontos. Őket a szellemi értékekre nevelték, ma pedig speciálisan női nevelés nincs is. A nő ma már biológiai fogalom, nem kulturális-társadalmi. Mivel a szellemi dolgok leértékelődnek a technikai civilizációban, ezért a művészlelkek jól hoppon maradnak a nők terén is. Mi untatja a nőt? Ha beszélsz neki elvont, bonyolult dolgokról, versekről, művekről, és nagy átéléssel meséled kalandjaidat a szellem végtelen birodalmában. Modern verset ne olvass neki fel, hiszen az senkit se érdekel, és aligha illik bárhova is, régit meg azért ne, mert vagy nem érti, vagy nem érdekli. A nők nagyon költői lények - saját maguk szerint. Valójában a legprózaiabbak. Képesek egy az emberiség jövőjéről folyó beszélgetést megszakítani azzal, hogy "mennyi idő" meg "mikor megy a buszod?" és ehhez hasonló ünneprontóan prózai beszólásokkal. A nők szeretnek elérzékenyülni, de érzéseik ritkán mélyek, legalábbis a művészet területén. Futólag bármi megragadhatja az érdeklődésüket, de hosszabb időre nagyon kevés dolog. Tetszésük felszínes, és ritkán gondolnak bele mélyebb dolgokba. A feltűnő és giccses érzelgés tetszik nekik, ha jobb ízlésűek, akkor már többre vágynak, de akkor épp tüntetőleg fordulnak el a többi nő hamis eszményeitől. A nő vagy pro vagy kontra, is-is nincs a női nemnél. Amikor a nő tagad valamit, mindig azoktól a nőktől határolja el magát, akik imádják, a nők még ilyenkor is közönségük felé fordulnak, mert ők alapvetően társas lények, és társaságuk a saját nemük, amiben a férfiak mindig kissé külső betolakodók maradnak. A nők szeretik a költészetet, de ritkán mélyednek el benne, a holt költőkért rajonganak, ám az élőkkel egy kicsit sem törődnek. Gyakran álmodozik a művelt nő arról hogy X Y rég halott költővel mily szép szerelemre gyúlhatna, hisz X Y romantikus lélek volt. De a ma élő romantikus lélek nem érdekli, tettetésnek, valami nem eredetinek hiszi, és nem imponál számára, mert a régi, a hagyományoktól és hírnévtől övezettség romantikája az, ami igazán fontos a női nemnek. A benső dolgok kevésbé számítanak mint ahogy gondolnánk. Tehát ha verseket írsz, még nem vagy menő a nőknél, akkor sem, ha tényleg tehetséges vagy, és mélyek az érzelmeid. Akinek mélyek az érzelmei, az nem elég férfias-tartják a nők. Talán kedvelnek majd, de nem mint férfit. Egyébként az a férfi, aki jól megérti magát a nőkkel és sok női barátja van, eleve rossz úton jár, hacsak nem macsó, minden más esetben kissé megszokottá válik, és hasonlatossá magához a nőhöz, a férfinek ezzel szemben mindig furcsa, és titokzatos (ez a kulcsszó!) idegenként kell mozognia a nők univerzumában. A nőknek van egy sajátos sztereotipiájuk: minden férfi sörözik és a futballt nézi a tévében. Ez azért lehet igaz számukra, mert ilyen férfiakkal akarnak leginkább megismerkedni. Szidják a férfiakat, hogy nem törődnek velük, stb. de azokkal a férfiakkal, aik nem ilyenek, meg se akarnak ismerkedni. A nő számára a belső értékeknek nincs jelentősége, és ezt épp nőktől hallottam, csak nem így fogalmazták meg. De ez már a következő ponthoz tartozik.

2, A nők axiómái

a, Mindig a nő választ. Mégis a férfiakat okolják ha rosszul megy a kapcsolat, pedig állítólag a nők választanak mindig. Akkor miért nem olyat választanak, aki megbízható?

b, Szerelem első látásra. A legfontosabb. A szerelem, mint a villám csap bele a hölgy érzékeny lelkületébe. Nem az alapján történik, hogy a másik fél, kedves, okos, tele jó tulajdonságokkal, ó nem! Egy mozdulat, egy nézés, egy meghatározhatatlan és megfoghatatlan hangulat és benyomás, és már eldőlt minden. Csak érzések és hangulatok vannak, csak a felszín, a többi nem számít. Ha nem jön be a későbbiekben, még mindig lehet ejteni. A lelki értékek nagyon fontosak, legalábbis szóban. Ha megkérdezik a nőt, az mondja, a főmacsónál szimpatikusabb a művészlélek. De mégis a macsót választja. Mert más a beszéd és más a tett.

c, A nagy Ő. Valahol, a hetedhét országon is túl, az Óperenciás birodalomban él a szőke királyfi, aki majd eljön a nőért, egy napon. A Nagy Ő-re kell várni a nőnek egész életében, a misztikus Nagy Ő mellett háttérbe szorul mindenki, legyen mégoly kedves-rendes is. Ők csak előfutárai, mondhatni keresztelő szent jánosai a Nagy Őnek, a csillaghercegnek, a hősnek, a romantikus überférfinek. Még nincs itt, addig is más, silány férfianyagra kell fanyalodnia a Tündérkisasszonynak, de csak addig!

d, A sors. Egyedül vagy? Búsulsz a magány keserű óráiban? Ne légy szomorú. Valahol, a nagy űrben, a Sors szigetén vár téged az a másik, a te kiegészítő feled, akit Neked rendeltek a Sorsistenségek. Semmi se véletlen, minden meg van írva. Senki se marad egyedül, az élet szép. Ja Werther, aki tegnap lőtte főbe magát? Biztos nem tudta, hogy van jósors, és hogy végül mindenki törvényszerűen boldogul...

e, Örök szerelem mítosza. Az igazi szerelem örökké tart. Kevés ilyen eset ismert, mégis ez az igazság. A lgtöbb szerelem nem tart örökké. Mert az nem A Szerelem. Példát nem tud a nő. És nem is képes nagy hévvel, hosszan szeretni. Hosszú távon minden érték lenullázódik. A férfiak? Alapjában véve unalmasak egy idő után. De az Örök Szerelem. Az igen! Az örökké tart...

3, Különbségek

Most megkísérlem bemutatni, hogyan dönt egy nő két férfi közül. A két különböző férfi bemutatása és technikája helyett azt próbálom érzékeltetni, ahogyan a nő viszonyul hozzájuk, és értelmezi gesztusaikat. A bemutatás kissé karikírozva lesz, de hát épp ilyennek kell lennie, hogy kitűnjön a lényeg.

a, Mr. Machó, ahogy a Nő látja:

Öltöny, alatta pulóver. Jól öltözött, sportos típus. (Vagy vagány, copfos, farmeres, kissé elvontabb.) Kissé borostás, markáns arcán kellemes mosoly fut végig. Széles vállak, enyhén body buldingelt test. Kosarazik, vagy focizik, lényeg az, hogy sportol valamit. Laza csákó, nyomja a poénokat. Nem beszél sokat, de akkor viszont magvas, kétértelmű vicceket és utalásokat mond, nagy figyelemmel, egyetértően és együttérzően hallgatja a nőt, mindig igazat ad neki. Most épp egy könyvet olvas, mert ő olvasni is szeret ám, és nyitott minden ujdonságra, keleti kultúra, buddhizmus, stb, persze kritikai szellem, semmit se túlságosan. A nő megjegyezi: ez a könyv neki is tetszik, már olvasta és tetszik/még nem, de őt is érdekli. Az öltözködés fontos számára, és ha a nők csinosak rögtön észreveszi és kiértekeli. Megnevetteti a nőt. Ó, milyen aranyos pasi! És az a kézmozdulat, ahogy benyúl kabátjába a cigarettáért, ez sokkal jelentősebb, mint bármilyen szó. Viselkedése természetes, visszafogott, de csupa önbizalom, látnivaló hogy nem félszeg típus, vagy levetkezte, otthonosnak tűnik a nagyvilágban. Olyan ember benyomását árasztja, aki nem merül alá a bajok tengrében, aki mindent túlél. Gyengéd lélek, nem erőszakos. Nono! Mit néz az a kis cafka ott a túlsó asztalnál? Csak nem őt? A kis... Ilyen túlfestett arccal még le akarja csapni a kezéről ezt a szuperment???

b, Hufnágel Pisti, a szerencsétlen flótás, ahogy a Nő látja:

Egyszerű, néhol talán nem harmónikus az öltözéke. Túl vékony, esetleg a hasa kissé nagy. A válla nem széles, nem deltás. Arca sápadt, biztos sokat ül a szobában, vagy a könyvtárban. A szemei sincsenek rendben, lehet, hogy bandzsa? Nem, viszont szemüveges. Biztos mindig a gép előtt ül. Biztos hogy nem sportol. Nem egy sikeres fazon, alig meri felemelni a tekintetét, ha az érzelmeiről beszél. Széke mellett egy édeskés parfümű nő halad el, a parfüm megcsapja az orrát, a nő ruhája megérinti a vállát, összerezzen. Keze zavartan babrál a villával. Szemét az égnek emeli, és úgy beszél sokat, áradóan. Máskor meg se szólal. Néha megnevetteti a nőt, de sokszor inkább félszegségével. Látszik hogy nem volt sok nőügye. A szeme meg-meg áll a nő arcán és áhítatosan révedez. Látszik, hogy odavan a nőért, mindent megtenne neki. De a világért se mondaná ki. A világért se. Próbálja leplezni az érzéseit. Aztán elérzéknyül, és kimondja. Milyen nevetséges, milyen gyenge! A főnöke biztos lehordja néha, és olyankor is így hallgat. Sokat töpreng a dolgokon. Szeret mindenféle dologról beszélni, de mélyebben megy bele a részletekbe mint az kívánatos volna. Nem érti a nő jelzéseit, nem érti a gesztusokat. Nem tud üzenni ő sem. Fellelkesül a nő valamelyik frappáns, okos kijelentésére, most azt hiszi a naív, hogy a nőt érdekli személye. Legszívesebben beavatná hobbijaiba a hölgyet, de igyekszik visszafogni magát és semleges témákról beszélgetni. Ügyetlen kérdéseket tesz fel, kerülgeti a lényeges dolgokat, de nem kérdez rájuk. És amikor felemeli vékony karjait, hogy intsen a pincérnek, a ruhája visszacsúszik, ő küld egy félénk és ártatlan mosolyt a vele szemben ülő nőnek, aki mű-mosollyal válaszol. Már tudja azt, amit a legtöbb nő a helyében, ez a pali neki nem kell. Azt mondja neki: legyünk barátok. Sokat sejtető, a nő hangjában és mosolyában ilyenkor még a kapcsolat lehetősége is benne rejlik, de csak annak aki álmokba ringatja magát. Ez azt jelenti valójában: többé nem akarlak látni. Elkéri a számát, és barátságosan megjegyzi hogy fel is hívja majd ha segítség kell ebben és ebben,(soha nem fogja felhívni) meg hogy milyen jó is vele beszélgetni. Igazán szimpatikus, vicces, aranyos fiú, igen, szerencsés a nő akinek ilyen barátja van. (Ezt a nő maga is elhiszi önmagának, nem szándékosan hazudik.) Hogy is lehet hogy eddig még egy se volt neki? A nő ezt nem is érti. Már mindannyian tudjuk: Hufnágel Pisti megint vesztett.

Befejezés

Ezek után lehet még tanácsokat adni a férfiaknak udvarlási ügyben? Én nem tudok. Talán túl tapasztaltalan is vagyok ehhez. Egy dolgot lehet itt mondani: Jó szerencsét! (Azaz találd meg azt a nőt akinek véletlenül épp te tetszel, ha létezik ilyen.) Mert ez minden sikeres technika alapja, és a többi csak fecsegés.



Problémás tartalom jelzése






© Napfolt Kft. - Médiaajánlat