Leltár

Adatlapok

Trükktár

TeveClub filmek



[ Mi ez? ] [ Írok ide ]
haverok:

Kabóca naplója


MissPupuka [237307 AL], gazdája Kabóca
Iskola újság

Ugrás egy másik naplóhoz!

Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje:
http://teveclub.hu/naplo/237307
Iskola újság

Bekerültem az iskola újság szerkesztőségébe és most tök boldog vagyok. Tele vagyok ötletekkel és tervekkel . Már csak az kell ,h terem legyen ezeket véghez vinni.

Ezt a cikket írtam a következő számba, ha megtetszik a szerk.nek akkor lehet be is teszik.

Teljes HÉVvel

Mind köztudott iskolánk megközelítése eléggé nehézkes. Békásmegyer nem arról híresült el, hogy a város szívében helyezkedik el. A szerencsések, akik autóval rendelkeznek könnyebben élik meg ezt. De a többség a tömegközlekedés áldásait és csapásait élvezheti. A BKV az életünk részévé vált. Egyesek igyekeznek hasznosan kihasználni az utazás idejét és beszélgetnek vagy zenét hallgatnak, de vannak olyan elvetemült személyek is akik tanulásra vetemednek.
Idén megújul a HÉV. Elkészültek a szentendrei HÉV felújításának 2005-re tervezett munkálatai. A rekonstrukció 2007-ig három ütemben valósul meg. 2005-ben a fő munkafázisok több hétvégi és egy 41 napig tartó vágányzár alatt készülnek el. A felújítás ideje alatt a 34-es busz, amely az Árpád-híd budai lábától indul, tűnik a legalkalmasabbnak az iskolába jutáshoz.
Az Aquincum állomás térségének régészeti érintettségét már a project tervezésekor figyelembe vették. Ezekhez a munkálatokhoz a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal és a Budapesti Történeti Múzeum nyújtott segítséget. Így, egy a forgalmi zavarok hatékony kezelését biztosító áramellátási rendszer épülhet ki. A rekonstrukció összköltsége 4,6 milliárd forint.
A rekonstrukciótól rendkívül nagy eredményeket várnak a fejlesztők. A járatsűrűség és menetsebesség mellet a forgalombiztonság is nőni fog. Az eddigi 40-50 km/h helyett, 70-nel fogunk Békás felé robogni! A szolgáltatás színvonalát is emelni kívánják, az utazási idő lerövidítésével, zaj és rezgésszint-csökkentéssel. Így talán nem fog kiesni kezünkből a könyv, ha megpróbálunk az utolsó pillanatban pótolni hiányosságainkat egy ZH előtt.
Az újítások között szerepel továbbá az automatikus váltófűtés, amely mind az időjárástól, mind a kezelőszemélyzettől független, zavartalan váltóállítást tesz lehetővé. Így biztonságosabbá teszi az utazást és nem állnak meg többé percekre a vonatok a pálya közepén, mert probléma van a váltókkal. Ami nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy esetlegesen ne késsünk el.
A vasúti pálya felújítás alatt 4172 m vágánybontásra és építésre kerül sor. Ehhez képest szomorúnak tartom, hogy mindössze 31 m útátjárót cserélnek le. Tehát a megállók néhol kissé kopottas jellege továbbra is, megmarad. Mindössze 2 peron kerül átépítésre. Természetesen a felső vezetékeket is lecserélik, pontosan 4200 métert. De, hogy ne csak a föld felett legyenek változások 3000 méter földkábelt is le fognak fektetni szaporán.
Habár most bosszantónak tűnnek ezek a változások, és csak az jut eszünkbe, mennyi kínlódással fog járni, bejutni a Kelta utcába. Gondolkodjunk egy pillanatig távlatosan és lássuk be milyen sok pozitív változás fogja megkönnyíteni az életünket , ha egyszer befejeződnek a munkálatokat.
Kegyes békávénk más fejlesztésekkel is megörvendeztette a III. kerület lakóit és diákjait. Amennyiben valaki éjjel is szeretné látogatni iskolánkat ezentúl nem gördül elé más akadály mint ,hogy zárva találja a kaput és üresen az épületet. De a 923 jelzésű éjszakai járattal a belváros felől átszállás nélkül közelítheti meg Békásmegyert. Már csak az kellene, hogy nappal is létezzen egy ilyen busz, de sajnos ez még nem jutott eszébe senkinek a kompetensek közül.

Budapest 2005.11.24


„Orchidea” ---> ezen a néven publikálok



Problémás tartalom jelzése






© Napfolt Kft. - Médiaajánlat