Eszter naplója

Bükki kirándulás

Bükki kirándulás

16:30
Olyan gyorsan elröpült ez a pár nap... Egyszerűen olyan jó volt, hogy az hihetetlen!
Azt sem tudom hirtelen, hogy hol kezdjem. Még a számítógép előtt is olyan furi most ülni, teljesen elszoktam tőle :)

Na, talán kezdem Bogáccsal. Egy nagyon helyes kis község a Bükk lábánál, mögötte már a Bükk van, meg az egyik oldalán, elöl meg még a síkság. Egy kis pici házikóban laktunk, vagyis apartman volt, két szobával, mindkét szobához külön fürdőszoba volt, pici konyha, de volt benne minden, a szobákban meg még tévé is volt, nem mintha azt néztük volna, de azért este azt is bekapcsoltuk pár percre. Jó nagy kertje volt a szállásnak, hintaággyal meg mindennel, tiszta luxus :) Ha éppen nem voltunk sehol, akkor barátnőmmel előszeretettel csücsültünk a kis hintaágyban.
Szóval nagyon jó kis szállásunk volt. És olyan jó levegő volt... hát szerintem az ottani emberek ezt már nem is tudják nagyon értékelni, mert annyira benne élnek, de nekünk városiaknak egyszerűen felüdülés volt a városi kosz után. Barátnőm barátjának is egyből elmúlt az allergiája.

Hétfőn tehát elfogaltuk a szállást, felfedeztük kicsit a környéket, pár óra múlva már olyan otthonosan közelekedtünk, mintha őshonos bogácsiak lettünk volna. Délután aztán nekikerekedtünk Egernek. Elég veszedelmes volt az út arrafelé, Noszvajnál éppen javították az utat, és így is elég meredek meg kanyargós utak voltak arrafelé. Egerből sajnos sok mindent nem láttunk, csak a belvárost meg az egri várat, azt is csak félig-meddig, mert hétfő lévén minden be volt zárva. Úgyhogy a várba is csak sétajegyet kaptunk, azért szétnéztünk picit. Mondjuk én már voltam a várban, szóval én láttam már a kiállításokat is, de a többiek még nem. Viszont a kilátás gyönyörű volt a várból a városra! Fényképeztünk is egy csomót, remélem, sikerültek. Aztán elindultunk visszafelé a szállásra, mert úgyis már tiszta hullák voltunk, végülis egész nap utaztunk.

Kedd hajnalban kakasszóra keltünk... Hát valahogy hajnali 6-kor nem igazán erre szerettünk volna ébredni, dehát... látszik, buta városiak vagyunk :) végül is nem volt baj, legalább időben elindultunk Szilvásváradra. Olyan gyönyörűek voltak a hegyek, a lélegzetünk is elállt... Nagyon nem szerettek minket szerintem a helyiek, mert km-enként megálltunk fényképezni meg bámészkodni :) Szilvásváradon megálltunk a kis erdei vasút parkolójában, aztán onnan kisvasúttal mentünk a Fátyolka-vízeséshez. Kicsit keresni kellett a vízesést, míg megtaláltuk a lényeget, sokan sztem nem is mentek le addig, míg az igazi vízesés volt, azt hitték, ott helyben az a kicsi valami a Fátyolka. Aztán mentünk hegyet mászni, fel az Ősember-barlangba. Hát kicsit életvszeszélyes vállalkozásnak bizonyult, nem is jöttek fel sokan a tetejére, de mi igen, és megérte. A barlang nem volt valami nagy, de azért jó volt látni ezt is. Nagy nehezen lekászálódtunk a hegyről, aztán meg is éheztünk, ott ettünk egy kis helyi vendéglőben, de nagyon finom volt :) Szóval az egész úgy volt szép, ahogy van :) Az a rengeteg erdős hegyvonulat, meg a kilátás... :))
Este meg már mozdulni sem bírtunk a hegyi túra után, úgyhogy társasjátékoztunk, a tulaj adott pár játékot (gazdálkodj okosan stb) hát eléggé elszoktunk már ezektől a játékoktól is, de elvoltunk :)

Szerdán délelőtt pihi volt, aztán meglátogattuk Mezőkövesdet, itt végül is nem néztünk meg annyira semmit, inkább csak a bolt kedvéért mentünk le, de azért szép kis város. Délután is pihiztünk, fagyiztunk, jól elvoltunk.

Ma reggel korán keltünk megint (amúgy minden reggel kakasszóra keltünk és tyúkokkal feküdtünk este :) ), összepakoltunk, búcsút vettünk a szállástól, aztán mentünk Miskolcra. Előbb Lillafüredre, megnéztük a vízesést, sétálgattunk, olyan gyönyörű kis hegyi tó is volt ott a völgyben, aztán átmentünk Tapolcára is. Sajnos sok mindent ott sem láttunk, már minden be volt zárva, de ott is elsétálgattunk a jó levegőn, volt kis tó ott is, helyes kis vadkacsákkal meg hattyúkkal, gyönyörű parkokkal... Aztán bementünk Miskolc belvárosába is, ott is elmászkálgattunk, aztán csak jönni kellett hazafelé...

Valahogy nagyon nem akaródzott hazajönni onnan... Annyira jó volt ez a kis kikapcsolódás, olyan sok szépet láttunk, olyan gyönyörű az a vidék... Valahogy nagyon szívesen élnék ott. Dehát ide születtem a szabolcsi nagyváros betondzsungelébe...

Na mindegy, azért mindenképpen megérte elmenni. Még ha az esték nem is voltak olyan jók, amikor magamra maradtam a szobámban, és hazagondoltam. Még nem tudom, hogy van Nagyapa, de majd megyek be hozzá is.
Csak most még kipakolászok, meg megvárom, hogy hazajöjjön a családom stb.

Na most megyek is, csak le akartam írni ezt a kis élménybeszámolót. Amúgy szerencsénk volt az időjárással is, szerdáig tiszta nyári idő volt, utána is csak annyi változás volt, hogy kicsit lehűlt, de szerencsére nem esett. Úgyhogy most legalább ez összejött. És tényleg olyan gyönyörű volt az a hely, tudom, hogy minden második szavam most ez, dehát... Ezt tényleg látni kell, ezt a sok szépséget!