acsm naplója

2009-05-18

V. 18.
Kedves Jucó!
Tegnap találkoztunk, írtad, hogy inkább vasárnap, mint kedden, mert csak bolyongsz a városban, nincs mit csinálnod. Én ezen kicsit csodálkozom, mert az érettségi szünetben van egy tippem, mit lehet csinálni. Szóval találkoztunk, elmentünk a Premier outletbe, mert mondtad, hogy jó lenne egy rövid nadrág. De amennyit mi ott kajtattunk. Az egyik hosszú, a másik rövid, a harmadik piros, barna, fehér zöld, túl elegáns … egyet sem találtunk, csak keringtünk, keringtünk, mint gólyafos a levegőben. Vagy 25 boltot végigjártunk, már mondtad is, hogy nem is kell neked semmi féle nadrág, amikor mondtam, hogy nézzünk be utoljára abba az első boltba, amibe nem mentünk be. Hát riktig ott találtunk egy nagyon jót, amelyik elég hosszú volt, de nem túlságosan, a színe is nagyon megfelelt, bár nem fekete, hanem szürke, nem elegáns, kicsit műrongyos az alja, az ára nem valami alacsony, de azért elfogadható. Szóval végül jól sült el a dolog, minek örömére elmentünk a teszkóba ananaászvenni, amit végül a kocsiban hagytál. Kicsit elképedtem egyébként, hogy milyen ötleteid vannak, hogy Ír országot bejárjátok úgy, hogy még egyedül sosem voltatok sehol, meg járjátok a fesztiválokat egymás után, de mama erről – nagyon helyesen – leállított, de az újabb ötlet sem mindennapos. Majd ti ketten neki az országnak sátorral, és, bejárjátok a nemzeti parkokat. Ahol ér az este, ott hunyjátok le a szemeteket, se mosakodás, se semmi. Maximum bementek egy szállodába fürükézni. Szóval ez egy újabb mélyütés volt nekem. Kicsit ezzel is el vagy tájolva, az nem olyan egyszerű. Már azon sem csodálkoznék, hogy nincs sátratok. De állítólag az van. Most írok egy levelet, mert tegnap nem hagyott nyugodni a sátrazási gondoltat.
Szia, kispulyka!
Tegnap nem hagyott nyugodni a sátrazási gondoltatod, úgyhogy utánanéztem, mit lehetne tenni. Én a helyetekben elvonatoznék a Nyugatitól Vácig, vagy egyenesen Kismarosig – a menetrendet nem tudom, de szerintem van oda közvetlenül vonat, kb. 40-50 perc –, ott felszállnék a hegyi kisvasútra – 25 perc –, és meg sem állnék Királyrétig. Ott a térkép szerint vannak sátorozásra kijelölt helyek, három is, és ott letáboroznék. Aztán onnan járnám be a Börzsönyt. Nagyon szép hely, és sok túraútvonal indul onnan. És ráadásul egy Nemzeti Park közepén van. Nincs kizárva, hogy nem lehet ott sem mosakodni, de szerintem van rá lehetőség, vagyis megoldható valaghogyan. Mert mintha lenne ott kemping. Itt lehetne aludni, mondjuk 3 éjszakát, és ha nem volt elég, akkor el lehetne vonatozni a Bükkbe. Ott még nem néztem, hová lehetne menni, de biztos ott is van ilyesmi jó hely. Egyébként azt mondják, nagyon szép hely Királyrét. Én is voltam már ott. És lehet, hogy nem is kell fizetni a sátorozásért.
A másik, hogy úgy nem lehet menni a Tátrába, hogy nincs egy jó túracipőd. Úgyhogy azt veszek neked egyet, de azt be kell járatnod, mire megyünk. Erre ragyogó alkalom lenne ez a Királyrétes 3 napos túrázgatás. De előbb érettségizz le, csak aztán foglalkozz ezzel. Hidd el, nagyon jó lenne ez a Király rétes.
Az ananászit a kocsiban hagytad.