Leltár

Adatlapok

Trükktár

TeveClub filmek



[ Mi ez? ] [ Írok ide ]
haverok:

acsm naplója


bögre teve [202023 AL], gazdája acsm
2010-02-10

Ugrás egy másik naplóhoz!

Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje:
http://teveclub.hu/naplo/202023
2010-02-10

Kedves Jucó!
Egy nagyon jó feladatot kaptam, amitől először kicsit féltem, de most látom, milyen izgalmas. Van egy zenekaregyüttes, bizonyos Nine Inch Nails – kilenc incses szegek – szóval ezeknek volt egy lemezük, a Year Zero (nulladik év). Ennek a bevezető kampányáról kell majd holnap beszélgetni egy újságíró előtt. Hála Istennek, nem csak én egyedül leszek, hanem többen is. De nagyon érdekes, hogy ezek kitaláltak egy koncepciót, vagyis azt, hogy ennek a lemeznek az üzenete, tartalma az lesz, hogy üzenet érkezik a szomorú jövőből, 2022-ből. És ezt az üzenetet kell minél több emberhez eljuttatni. Vagyis elkezdtek gondolkozni, hogyan lehetne elérni a célcsoportot, a fiatalokat, akik nem olvasnak újságot, tévében sem néznek reklámokat. Maradt az intenet, plusz olyan eszközök, amik szokatlanok voltak. És ebbe besegített az a jó pszichológiai megfigyelés, hogy az emberek szeretnek felnőtt korban is játszani. Például azt, amit kiskorukban Amerikában, hogy Húsvétkor elrejtik a kis ajándékokat, és azt keresik nagy hévvel. Szóval ez a játékosság – homo ludens – megmarad. Úgyhogy elkezdték ezeket az üzeneteket, egy-egy számot kimásolni pendrive-okra, és a koncertjeik helyszínén elszórtak 2-3-at a vécékben. Aki ezt megtalálta és meghallgatta, leesett az álla, és elkezdte szétküldözgetni ismerőseinek. Aztán egy hétre rá a világ másik felén jelentek meg pendrájvok. Akkor olyan pólókat nyomtattak, amiken a szövegben pár betű halványabb volt, és azt összeolvasva kijött egy értelmes szó – hinni akarom – és ennek a végén a.com, úgyhogy, ha valaki felment ide, újabb zenét hallgathatott meg. És még egy csomó módját találták meg ennek a suttogó marketingnek. Olyannyira sikeres volt a kampány, hogy amikor ment, Nyuszi ott ült mögöttem, és vadászta ezeket a számokat, ő is kinyomtatta a lemez zászlaját, ide-oda ragasztgatta. Szóval Amerikából őt is el lehetett érni.
Na, még utána kell olvasnom alaposabban, úgyhogy mennem kell. De én ezt a kampányt ahhoz tduom hasonlítani, amikor én Tatabányán el akartam adni a bakancsomat és kiraktam a hirdetőtáblára, de senkit nem érdekelt. Akkor kis galacsinokra írtam a hirdetésem, és celluksszal vagy tíz helyre kiragasztottam. Egyből érdekes lett, és meg is vették a bakancsot. Vagyis a szokványos hirdetés mellett elmennek az emberek, a szokatlanra meg ugranak. Ez a kampány is erre építkezett.



Problémás tartalom jelzése






© Napfolt Kft. - Médiaajánlat