Leltár

Adatlapok

Trükktár

TeveClub filmek



[ Mi ez? ] [ Írok ide ]
haverok:

acsm naplója


bögre teve [202023 AL], gazdája acsm
2010-03-24

Ugrás egy másik naplóhoz!

Tartalomjegyzék
A napló közvetlen linkje:
http://teveclub.hu/naplo/202023
2010-03-24

Kedves Jucó!
Hát vannak lassan beérő gyümölcsök. Itt van például a Vatera. Tegnap írtak egy levelet, hogy előadást tartanak egy egyetemen, és szeretnének meghívni oda, vagy legalább mondjak adatokat, ha tudok. Hát semmi nem volt, amit készen tudtam volna küldeni, vagyis adatokat, de utánanéztem, és megtaláltam a Vatera közleményét, azt elküldtem. És nagyon hálás volt érte a nő a Holcim cement kommunikációs igazgatója.
Ezt küldtem át neki:

Még szerdán kaptam egy levelet, melyet csak tegnap olvastam el. A Vatera legújabb reklámkampányát bonyolító cég küldte, mintegy hírlevelet. Tudjátok, ez volt a csapból is folyó Vera-féle ‘Megcsal a férjem’ áll projekt. Röviden a levél tartalmáról, ami a reklámszakma iránt érdeklődőknek érdekes lehet:
Magyarország legnagyobb online piactere első ízben indított integrált ATL-kampányt a Vatera márka ismertségének növelése céljából. A kampány ideje alatt az újonnan regisztrált felhasználók száma 67 százalékkal nőtt a megelőző időszakhoz képest, ennek következtében a Vatera elérte egymilliomodik felhasználóját. Az október 12. és november 15. között futó időszak alatt Vera, a reklám központi karaktere több ezer üzenetet váltott az érdeklődőkkel a különböző közösségi csatornákon keresztül.
Ez állt a levél fejlécében, tulajdonképpen összefoglalja a kampány eredményeit, amiért érdemes volt belefogni reklámhadjáratba. E szerint Vera karaktere igencsak megfogta a nézőket, látható a növekedés a fenti adatokból. Igazából ebbe nem is nagyon akarok belefogni, mert a lényeg a következő sorokban leledzik. A következő részben érdekes adatokat tudhatunk meg a kampányról.
A 6 héten át tartó akció két hetes bevezető résszel indult, mely felépítette a történetet, ezt követte a 3 kiemelt aukció szpotja, amelyek rádiós támogatást is kaptak. A TV kampány indulásától végig folyamatos volt az online jelenlét, a kampány lezáró videói is kizárólag online felületen voltak láthatóak. A hagyományos banneres megjelenések mellett meghatározóak voltak az eDM és az AdWords hirdetések.

Nyilván mindenki tudta, hogy a Vera nem valódi személy, de meg kell jegyezni, hogy az indítás jól sikerült. Kicsit gerillamarketing szaga volt a dolognak és emiatt volt akkora visszhangja a kampánynak. Magyarországon ez volt az első olyan igazi reklámkampány, amelyben az internetes médiumok kiemelt szerepet kaptak. Kicsit emlékeztet ez engem Barack Obama választási kampányára, ahol az internet kulcsfontosságú szerepet töltött be az elnökjelölt népszerűsítése és a választókkal való kapcsolattartás szempontjából. Jelene esetben a Vatera 4 fő fronton “támadt” a Vaterás fórumon kívül. Kihasználták a közösségi portálok jelentős előnyeit, így Vera megtalálható volt az Iwiwen, a Facebook-on és a Twitteren, valamint a videók terjesztésére a legnépszerűbb videómegosztó portál, a YouTube szolgált. A lényege viszont az volt az egész promóciónak, hogy nem csak útjára bocsájtották a reklámokat, hanem mindvégig biztosították a hátteret hozzá. Ez alatt azt kell érteni, hogy Vera figurája folyamatosan válaszolt az olvasói hozzászólásokra, így biztosítva a hátteret a Vatera által kitalált sztorihoz. A reklám olyan jól sikerült, hogy a konkurens depo.hu is elkezdte gyártani a saját kisfilmjeit, melyeket csak az internetes közösség számára készítettek el. És itt nincs vége a dolognak, hiszen lehetne írni hosszú sorokat arról, hány százalékos növekedést ért el az aukciós portál, hány oldalletöltésük és látogatójuk volt, de mindez mit sem érne akkor, ha nem vették volna figyelembe a webes média feltörekvő és egyre meghatározóbb formáját, a blogokat. A Vatera így kommentálta a blogvilágban létrejött visszhangját a kampánynak:
A történet nemcsak a kampány felületein nyert teret a közösségi médiában: Verával és a termékekkel kapcsolatban több tucat blogbejegyzés, twitter üzenet született, számos fórum és hírportál is foglalkozott. Az online és offline is jelentkező buzz a kampány egésze során kiemelkedő volt, mely nagyban hozzájárult a sikerességhez. Ennek fenntartásában elengedhetetlen szerepe volt a közösségi oldalakon folytatott irányított kommunikációnak.
Kedves gesztus a portáltól, hogy sajtóközleményében megerősíti a blogok szerepét a kampánya során, hiszen valóban nem kis szerepe volt a bloggereknek abban, hogy terjedjen a reklám. Manapság az emberek egyre szkeptikusabbak a reklámokkal és a hivatalos médiával szemben, viszont a blogok jobb esetben pártatlanok, viszont szubjektívak, tehát a véleményük nem fizetett reklám, hanem valós, tapasztalaton alapuló élmény, amit az emberek megbecsülnek. Az olvasóik lojálisak, ezt bizonyítja a sok hozzászólás, ami itt a Teháton is érkezett a Verás posztokba. Bizakodva várjuk, hogy mit lép a reklámszakma egy ilyen átfogó és aktív kampány után. Úgy gondolom, a Vatera igen magasra helyezte a lécet.





Problémás tartalom jelzése






© Napfolt Kft. - Médiaajánlat